ممنوعیت تبلیغ سوسیس و کالباس در کشور

۲۴م آذر ،

رئیس کانون‌های تبلیغات وزارت فرهنگ‌ و ارشاد اسلامی کشور گفت: طبق ماده ۳۷ قانون برنامه پنج‌ ساله کشور اختیاری به وزارت بهداشت داده شده که از تبلیغ یکسری کالا‌ها و خدمات خاص جلوگیری ‌کند.

خبرگزاری فارس: رئیس کانون‌های تبلیغات وزارت فرهنگ‌ و ارشاد اسلامی کشور گفت: طبق ماده ۳۷ قانون برنامه پنج‌ ساله کشور اختیاری به وزارت بهداشت داده شده که از تبلیغ یکسری کالا‌ها و خدمات خاص جلوگیری ‌کند.
 
مسعود اسدی پیش از ظهر امروز در دومین همایش تبلیغات ویژه مدیران مسئول کانون‌های تبلیغاتی سیستان‌ و‌ بلوچستان اظهار داشت: مسئولیت تبلیغ، قانوناً در درجه اول با صاحب آگهی است.

وی در ادامه با بیان اینکه سازنده آگهی هم باید همه موارد قانونی را در نظر بگیرد، افزود: در مشاوره و شعار‌های داده شده، سازندگان آگهی باید با حواس جمع کار کنند.

رئیس کانون‌های تبلیغات وزارت فرهنگ‌ و ارشاد اسلامی در ادامه گفت: مجازات‌هایی هم برای تخلفات تعیین شده که زیبنده کانون‌های تبلیغاتی نیست که بخواهند مخاطب خود را گول بزنند.

اسدی از ممنوعیت تبلیغات مناطق گردشگری در تبلیغات‌ محیطی خبر داد و تصریح کرد: این مورد تازه به تصویب رسیده و ابلاغ هم شده ‌که باید از آن تبعیت کرد.

وی به ماده ۳۷ قانون برنامه پنج‌ ساله کشور اشاره کرد و بیان داشت: در این ماده یک اختیار به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی داده شده که از تبلیغ یکسری کالا‌ها و خدمات خاص جلوگیری ‌کند، اولین جلسه در این ارتباط ۱۰ دی‌‌ماه تشکیل شده و سیگار و کالاهایی مانند سوسیس، کالباس، اسنک، و… به سبب عدم ارزش غذایی، احتمالاً اجازه تبلیغ آن گرفته می‌شود.


مجله اینترنتی برترین ها سبک زندگی سلامت دکوراسیون موفقیت کودک
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.