ممنوعیت صادرات جاسوس افزار رژیم صهیونیستی به عربستان و امارات

رژیم صهیونیستی در پی نگرانی از سوءاستفاده از ابزار هک فروخته شده توسط شرکت NSO Group، فهرست کشورهایی که می توانند فناوریهای سایبری را خریداری کنند را کاهش داد.

ممنوعیت صادرات جاسوس افزار رژیم صهیونیستی به عربستان و امارات

به گزارش ممتاز نیوز، روزنامه مالی صهیونیستی “کالکالیست” به نقل از منابع آگاه گزارش کرد مکزیک، مراکش، عربستان سعودی و امارات متحده عربی در میان کشورهایی هستند که اکنون اجازه ندارند فناوری سایبری از رژیم صهیونیستی وارد کنند.

وزارت دفاع رژیم صهیونیستی در واکنش به این گزارش، در بیانیه ای اعلام کرد زمانی که موارد استفاده قید شده در مجوزهای صادرات نقض می شود، اقدامات مناسبی را انجام می دهد اما لغو شدن مجوزها را تایید نکرد.

رژیم صهیونیستی از ژوئیه پس از این که سازمانهای خبری بین المللی اعلام کردند نرم افزار پگاسوس شرکت NSO Group برای هک تلفن روزنامه نگاران، مقامات دولتی و کنشگران حقوق بشر در کشورهای متعدد مورد استفاده قرار گرفته است، برای کنترل صادرات جاسوس افزار تحت فشار قرار گرفته است.

این گزارشها باعث شد رژیم صهیونیستی سیاست صادرات سایبری که تحت نظارت وزارت دفاع قرار دارد را بازبینی کند.

مراکش و امارات متحده عربی که روابطشان با رژیم صهیونیستی را سال گذشته عادی سازی کردند و همچنین عربستان سعودی و مکزیک در میان کشورهایی هستند که طبق گزارش سیتیزن لَب دانشگاه تورنتو و عفو بین الملل، گفته می شود در آنها از پگاسوس برای جاسوسی سیاسی استفاده شده است.

شرکت NSO Group منکر ارتکاب عمل خلاف شده و اعلام کرده که ابزارهایش را تنها به دولتها و سازمانهای اجرای قانون می فروشد و تمهیداتی را برای جلوگیری از سوءاستفاده پیش بینی کرده است.

مقامات آمریکایی ماه جاری این شرکت را به دلیل فروش جاسوس افزار به دولتهایی که از آن سوءاستفاده کرده اند، در لیست سیاه تجاری قرار داد.

بر اساس گزارش رویترز، شرکت NSO Group با شکایتها و انتقادهایی از سوی شرکتهای فناوری بزرگ آمریکا روبرو شده که این شرکت را متهم کرده اند مشتریان آنها را در معرض هک قرار داده است. اپل جدیدترین شرکتی است که از این شرکت اسرائیلی شکایت کرده است.

انتهای پیام/

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.