ممنوعیت ورود خریداران به بازار سکه

 به نقل از مهر، مدیریت قراردادهای مشتقه در بورس کالا با دامنه دارشدن نوسان قیمتها در هفته گذشته اطلاعیه صادر کرد که بر مبنای آن، امکان اخذ موقعیت تعهدی خرید فزآینده برای مدتی نامعلوم از سوی فعالان این بازار مقدور نیست. معنای این اتفاق جلوگیری از درج دستورهای خرید جدید در سامانه معاملات و یا به اصطلاح فروشنده شدن یک طرفه بازار می باشد که بورس کالا برای کاهش اجباری قیمت ها آنرا در پیش گرفته است.
 
به این ترتیب در حال حاضر تنها معامله گرانی می توانند در بازار آتی سکه طلا فعال باشند که پیش از این اطلاعیه، اقدام به اخذ موقعیت فروش کرده باشند.
 
دقایقی پیش نیز بازار آتی سکه در حالی فعالیت خود را از سر گرفت که هر سرسید فعال این بازار با افت قیمتها در پایین ترین دامنه نوسان قیمتی مواجه هستند.
 
بر اساس این گزارش، در قرارداد آتی سکه برای تحویل در آبان ماه ۹۱ با کاهش ۷۱ هزار و ۷۲۰ تومانی هر سرسید نسبت به نرخ تسویه، به قیمت یک میلیون ۴۴۹ هزار و ۵۰۰ تومان معامله می شود.
 
در قرارداد سکه برای تحویل در آذرماه ۹۱ نیز هر سررسید با کاهش ۷۹ هزار تومانی نسبت به نرخ تسویه به قیمت یک میلیون و۵۱۰ هزار و ۵۰۰ تومان درج شده است.
 
در نهایت قرارداد سکه آتی برای تحویل در دی ماه ۹۱ نیز هر سررسید با کاهش ۸۳ هزار تومانی نسبت به قیمت تسویه به نرخ یک میلیون و۵۷۸ هزار تومان فروخته می شود.
 
در بازارهای جهانی نیز هر اونس طلا در آخرین روز کاری خود با کاهش ۲۱ دلاری به نرخ ۱۷۲۲ دلار معامله شد.

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.