ممنوعیت پخش تصاویر هنرمندان داوطلب شوراها

۳۱فروردین۱۳،

رئیس هیئت نظارت بر انتخابات دوره چهارم شوراهای اسلامی شهر استان تهران گفت: علی القاعده از زمانی که فردی ثبت‌نام می‌کند، پخش تصویرش از رسانه ملی جزو ممنوعیت تبلیغات محسوب می‌شود .

به گزارش ممتازنیوز، حسین طلا رئیس هیئت نظارت بر انتخابات دوره چهارم شوراهای اسلامی شهر و روستای استان تهران در گفت‌وگو با تسنیم در خصوص ثبت‌نام تعداد بسیاری از ورزشکاران، هنرمندان و مجریان صدا و سیما در انتخابات شوراها و منع صدا و سیما برای پخش تصاویر آنها، گفت: علی القاعده از زمانی که فردی ثبت‌نام می‌کند و زمانی که تبلیغات آغاز می‌شود، جزو ممنوعیت تبلیغات محسوب می‌شود و نباید تبلیغی از رسانه‌های عمومی انجام شود.
 
وی افزود: عبارت “زمانی که تاریخ آغاز تبلیغات اعلام می‌شود”، عملاً به این موضوع اشاره دارد که قبل از آن نیز تبلیغات نباید انجام شود.
 
رئیس هیئت نظارت بر انتخابات دوره چهارم شوراهای اسلامی شهر و روستای استان تهران تأکید کرد: هیئت نظارت مرکزی انتخابات دوره چهارم شوراها باید این موضوع را به صدا و سیما ابلاغ کند.
 
طلا همچنین با تشریح روند بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات شوراها اظهار داشت: روند بررسی صلاحیت‌ها از امروز به‌مدت ۱۰ روز آغاز شده است و در این مدت استعلام از نهادهای مختلف انجام می‌شود. سپس مدت ۷ روز هیئت‌های اجرایی با اخذ استعلام‌ها از دستگاه‌های مختلف، نتایج آن را به هیئت‌های نظارت مربوطه (هیئت نظارت بخش یا هیئت نظارت شهرستان) اعلام می‌کنند. هیئت نظارت نیز مدت ۷ روز نسبت به تأیید صلاحیت شدگان بررسی‌ها را انجام می‌دهد و اگر در این مدت اسناد دیگری به دستش رسیده بود، نظر خود را به هیئت اجرایی انتخابات اعلام می‌کند و هیئت اجرایی نیز ۲۸ اردیبهشت نتایج را به داوطلبان اعلام می‌کند.
 
وی تأکید کرد: آنهایی که تأیید صلاحیتشان ابلاغ شود، علی القاعده نتیجه برای آنها قطعی است و تأیید شده‌اند، اما ممکن است بعضی اشخاص تأیید صلاحیت نشده باشند که می‌توانند به هیئت نظارت مربوطه شکایت کنند.
 
رئیس هیئت نظارت بر انتخابات دوره چهارم شوراهای اسلامی شهر و روستای استان تهران، ادامه داد: از ۲۹ اردیبهشت تا یک خرداد به‌مدت ۴ روز برای اخذ شکایت‌ها فرصت وجود دارد و نهایتاً بعد از دریافت شکایت‌ها، ده روز بررسی‌های لازم انجام می‌شود و هیئت عالی استان برای داوطلبان ردّصلاحیت شده معترض و هیئت نظارت شهرستان برای ردّصلاحیت شدگان معترض روستاها نظرشان را به هیئت‌های اجرایی اعلام می‌کنند.
 
طلا افزود: تا ۱۵ خرداد ماه چاپ اسامی و اطلاع رسانی انجام خواهد شد و از ۱۶ خرداد تا ۲۲ خرداد تبلیغات انتخابات شوراها انجام می‌شود و بعد از ممنوعیت تبلیغات در ۲۳ خرداد در روز ۲۴ خرداد ماه انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا برگزار خواهد شد.

باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.