ممنوعیت ۳۲ پرواز خارجی/ محدودیت‌های جدید پروازهای خوزستان

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری از ممنوعیت پرواز از مبدا و مقصد ۳۲ کشور به ایران خبر داد و گفت: اقدامات کنترلی در زمینه الزامات جدید راهکارهای مدیریت تردد مسافران به استان خوزستان تشدید پیدا کرده است.

به گزارش ممتازنیوز، محمد حسن ذیبخش در این باره به ایسنا گفت: براساس مصوبات ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا و با هدف پیشگیرانه در جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در کشور پذیرش مسافر از کشورهای پرخطر به ایران ممنوع شد.

وی افزود: وضعیت پذیرش مسافران کشورهای با شرایط ویژه؛ مسافران مستقیم یا غیرمستقیم به مقصد ایران که ظرف حداکثر دو هفته قبل از موعد سفر، بیش از چهار ساعت در یکی کشورهای (انگلستان، آفریقای جنوبی، آنگولا، آرژانتین، بولیوی، بوتساوانا، برزیل، بوروندی، کیپ ورد، شیلی، کلمبیا، جمهوری دموکراتیک کنگو، اکوادور، اسواتینی، گینه فرانسوی، لسوتو، گویان، مالاوی، موریتانی، موزامبیک، نامیبیا، پاناما، پاراگوئه، پرو، رواندا، سیشل، سورینام، تانزانیا، اوروگوئه، ونزوئلا، زامبیا، زیمبابوه) اقامت داشته اند، تا اطلاع  ثانوی امکان ورود به جمهوری اسلامی ایران را ندارند و پذیرش آن‌ها در فرودگاه کشور مبداء ممنوع است.

ذیبخش تصریح کرد: کلیه اتباع ایرانی و خارجی که قصد سفر به جمهوری اسلامی ایران را دارند، ملزم به ارائه گواهی تست مولکولی( RT-PCR ) منفی از نظر کووید ۱۹ با مدت اعتبار حداکثر ۹۶ ساعت از آزمایشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت کشور مبدا به زبان انگلیسی یا مورد تایید کنسولگری، پیش از سوار شدن به هواپیما در فرودگاه مبدا هستند و هزینه تست مولکولی( RT-PCR ) بر عهده مسافر است.

کاهش پروازهای خوزستان و شرط تست PCR برای مسافران

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری همچنین درباره آخرین وضعیت پروازهای خوزستان، اعلام کرد: با توجه به گسترش شیوع کرونای انگلیسی در خوزستان پروازهای این استان، شامل فرودگاه‌های اهواز، آبادان، ماهشهر، دزفول و آغاجاری به یک سوم کاهش یافت.

وی گفت: کلیه مسافران که قصد سفر از مبدا و مقصد استان خوزستان را دارند باید قبل از سوار شدن به هواپیما آزمایش PCR منفی از نظر کووید ۱۹ با اعتبار حداکثر ۷۲ ساعت را ارائه دهند.

انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.