ممنوع‌الخروجی خاتمی لغو نشده است

اردیبهشت ۱۴۰۳

دادستان کل کشور در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه ممنوع‌الخروج بودن خاتمی رفع شده است یا خیر؟ گفت: کسانی که در جریان فتنه ۸۸ ظلم کردند از جمله کسی که از وی نام بردید در ارتباط با وی اتفاق خاصی نیافتاده است.

به گزارش خبرنگار حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران، سخنگوی قوه قضاییه در ادامه نشست پنجاه وسومین نشست خبری در ارتباط با اتفاق اتوبان تهران-قم و شکایت خانواده‌های متوفی در تحویل جنازه‌ها از پزشکی قانونی اظهار داشت:‌ این پرونده یک بعد قضایی دارد و باید بررسی شود چه کسانی در این اتفاق مقصر می باشند و همچنین باید در این رابطه آسیب‌شناسی شود تا در آینده شاهد اینگونه اتفاقات نباشیم و دولت و مجلس باید به شکل جدی وارد عرصه شوند.  
 
دادستان کل کشور ادامه داد: از آنجایی که جنازه‌ها سوخته و از بین رفته است باید با امکانات و ابزارهای پیشرفته، پزشکی و ذیربط به شناسایی جناز‌ه‌ها پرداخت بنابراین این مقدار طول کشیدن در روند شناسایی جنازه‌ها منطقی نیست.  
 
وی افزود: چنانچه نحوه برخورد مناسب نبوده باشد باید به دادسرای انتظامی قضات و یا قضات قوه قضاییه اطلاع دهم و ما نیز این مسئله را دنبال می‌کنیم البته این مهم نیاز به کار کارشناسی دارد چرا که یک پرونده پیچیده بوده و در حال رسیدگی است.  
 
سخنگوی قوه قضاییه در ارتباط با فوت مشکوک یک دانشجوی دختر در خوابگاه همدان، تصریح کرد: آنچه که تا امروز مشخص شده این است که فرد مورد نظر خود را حلق‌آویز کرده و هنوز قرائنی مبنی بر اینکه کسی وی را به قتل رسانده، پیدا نشده است اما پرونده بسته نشده و ادامه دارد. 

**عدم لغو ممنوع الخروجی خاتمی
 
دادستان کل کشور در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه ممنوع‌الخروج بودن خاتمی مرتفع شده است یا خیر؟ گفت: کسانی که در جریان فتنه ۸۸ ظلم کردند از جمله کسی که شما اسم بردید در ارتباط با وی اتفاق خاصی نیافتاده است.  
 
وی در ارتباط با آزادی زندانیان امنیتی ادامه داد: اینکه گفته می‌شود آنها محکومیت‌شان به طور کامل به پایان رسیده و بعد شامل عفو شدند صحت ندارد چرا که اگر اینگونه باشد آنها نیازی به عفو ندارند. البته این احتمال وجود دارد که مقدار باقیمانده حبس آنها بسیار یا کم باشد.  
 
حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژ‌ه‌ای افزود: ۸۰ نفری که شامل عفو شدند بخشی از آنها در ارتباط با جریان فتنه بوده که عفو آنها در زمینه جزای نقدی، شلاق، بعضی نیز آزاد شده و تعدادی نیز محکومیت آنها تقلیل پیدا کرده است.  
 
سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به این سوال که بعضی سیاسیون می‌گویند زندانیان امنیتی در صورت توبه آزاد می‌شوند، اظهار داشت: ما ملتزم به حرفی که دیگران می‌زنند نیستیم و بنده در ارتباط با مبانی عفو و روال آن به صورت مشخص و آئین‌نامه‌های مربوط در این زمینه در جلسه قبلی اشاره کردم.  
 
انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.