ممنوع‌ التحصیلی دانشجویان به سبب انتقاد؟

۲۰م آذر ،

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری اعلام کرد که ممنوع التحصیل شدن دانشجویان به سبب انتقاد کردن در دانشگاه کاملاً کذب محض است و هیچ دانشجویی تاکنون به این سبب ممنوع التحصیل نشده است.

ممتازنیوز: وزیر علوم، تحقیقات و فناوری اعلام کرد که ممنوع التحصیل شدن دانشجویان به سبب انتقاد کردن در دانشگاه کاملاً کذب محض است و هیچ دانشجویی تاکنون به این سبب ممنوع التحصیل نشده است.

کامران دانشجو شب قبل در برنامه ویژه خبری به بعضی نکات در خصوص ستاره دار شدن دانشجویان، رشته محلهای آزمون دکتری، رتبه بندی موسسات غیردولتی، افزایش تعداد دانشجویان تحصیلی تکمیلی و بعضی موارد دیگر اشاره کرد.

وی با اشاره به موضوع ستاره دار شدن دانشجویان منتقد، با کذب محض دانستن این موضوع، تصریح کرد: ممنوع التحصیل شدن دانشجویان کاملاً کذب محض است و هیچ دانشجویی تاکنون ممنوع التحصیل نشده است.

دانشجو با بیان اینکه وزارت علوم برای دانشجویان استعلاماتی از مراکز ذیصلاح مانند مراکز قضایی و امنیتی می‏گیرد،‌ گفت: اما این وزارتخانه هیچ فردی را ممنوع التحصیل نکرده زیرا ما مرجع تشخیص این موضوعات نیستیم.

وزیر علوم با اشاره به مصوبه سال ۷۷ شورای عالی انقلاب فرهنگی در خصوص نداشتن حق اعتراض به آرای کمیته انضباطی توسط دانشجویان، تاکید کرد که این مصوبه هم اکنون لغو شده و قابلیت اجرایی ندارد.

افزایش تعداد رشته محلهای دکتری

این عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در بخش دیگر سخنان خود به افزایش ۳ برابری رشته محلهای آزمون دکتری اشاره و تاکید کرد که این رشته محل‏ها به تازگی ۳ برابر شده و هم اکنون ۲ هزار و ۲۴۴ رشته محل راه اندازی شده است.

آخرین وضعیت رتبه بندی موسسات غیردولتی

وزیر علوم در ادامه سخنان خود اشاره ای هم به رتبه بندی دانشگاههای غیردولتی کرد و گفت: فرایند رتبه بندی دانشگاههای غیردولتی طی یک ماه آینده صورت می گیرد و این اقدام طبق شاخصهای بومی کشور انجام خواهد شد.

دانشجو همچنین در خصوص افزایش دانشجویان تحصیلات تکمیلی در کشور اظهار داشت: هم اکنون ۵۰۰ هزار دانشجوی تحصیلات تکمیلی در کشور تحصیل می کنند در حالیکه این تعداد باید به یک میلیون و ۱۰۰ میلیون تومان افزایش یابد.

خبرگزاری مهر


.
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.