ممنوع شدن خروج گندم از استان آذربایجان‌غربی

خروج گندم از مبادی خروجی آذربایجان‌غربی ممنوع شد.

ممنوع شدن خروج گندم از استان آذربایجان‌غربی

به گزارش ممتاز نیوز، نادر رحیمی سرپرست معاونت بازرگانی و صنایع کشاورزی آذربایجان غربی گفت: با توجه به آغاز برداشت گندم و علوفه، خروج محصول گندم و هرنوع علوفه دامی از محل تولیدات استانی به خارج از استان ممنوع است.

رحیمی گفت: با توجه به شرایط خشکسالی پیش آمده و کمبود احتمالی علوفه برای دامداران و عشایر استان، این سازمان با هماهنگی مراجع قضائی و انتظامی، در راستای پشتیبانی و حمایت از تولید و تأمین بخشی از علوفه مورد نیاز دامداران استان شامل جو، کاه کلش، از محل تولیدات داخل استان تا اطلاع ثانوی خروج هرنوع علوفه دامی به خارج از استان ممنوع اعلام می‌شود.

وی افزود: با توجه به گزارش‌های رسیده مبنی بر حضور دلالان و افراد سودجو در مزارع خرید گندم و کاه و کلش خارج از عرف در جهت انتقال آن به خارج از استان، به کشاورزان و زارعین عزیز توصیه می‌شود به منظور حمایت از دامداران داخل استان از فروش گندم و کاه و کلش به اینگونه افراد خودداری کنند.

سرپرست معاونت بازرگانی و صنایع کشاورزی آذربایجان‌غربی تصریح کرد: تمام خودروهایی که گندم و علوفه قاچاق حمل می‌کنند، توقیف و بار مربوطه به انبار اتحادیه دامداران و مراکز خرید گندم دولتی انتقال داده می‌شود و در زمان مقتضی بر اساس دستورالعمل‌ها به دامداران بر اساس نرخ مصوب جهت استفاده تحویل داده می‌شود.

سرپرست معاونت بازرگانی و صنایع کشاورزی آذربایجان‌غربی خاطرنشان کرد: جابجایی گندم و علوفه در داخل استان و بین شهرستان‌ها از این قاعده مستثنی بوده و بلامانع است.

رحیمی گفت: تاکنون ۱۴ دستگاه کامیون حمل گندم قاچاق توسط مأمورین نیروی انتظامی در مبادی خروجی استان توقیف شده و محموله گندم‌های مکشوفی نیز به سیلوهای استان حمل شده است.

وی اظهار کرد: از ابتدای فصل خرید تاکنون ۲۴۹ هزار تن از گندم مازاد تولیدی زارعان استان به صورت تضمینی خریداری شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از ۲۰ درصد رشد دارد.

انتهای پیام/

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.