منابع ارزی صندوق توسعه ملی را به واردکنندگان نمی‌دهیم

رئیس هیئت عامل صندوق توسعه ملی با اعلام اینکه منابع این صندوق به واردکنندگان تعلق نخواهد گرفت، گفت: طبق اساسنامه صندوق، منابع ارزی به طرحهای سرمایه گذاری اختصاص می یابد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ، محمدرضا فرزین در خصوص احتمال پرداخت تسهیلات ارزی صندوق توسعه ملی به واردکنندگان، گفت: این صندوق هیچگونه تسهیلاتی را برای در اختیار گذاشتن واردکنندگان در نظر نمی گیرد و صرفا به طرحهای سرمایه گذاری ارز اختصاص می دهد؛ اساسا چنین ظرفیتی در صندوق پیش بینی نشده است.

رئیس هیئت عامل صندوق توسعه ملی در ارتباط با تفاهمی که پیش تر این صندوق برای حمایت از شرکتهای سرمایه گذاری بورسی انجام داده بود، اظهار داشت: در حال حاضر منابع صندوق توسعه ملی در اختیار شرکتهای سرمایه گذاری که می توانند طرحهایی را در چارچوب فعالیت های صندوق ارائه کنند، قرار می گیرد.

فرزین ادامه داد: اساسا صندوق نمی تواند منابع ارزی را در اختیار شرکتها و بخشهای دولتی قرار دهد؛ بنابراین ما فقط می توانیم منابع ارزی را فقط به بنگاه هایی اختصاص دهیم که سهام دولتی آن حداکثر ۲۰ درصد باشد.

عضو شورای پول و اعتبار با بیان اینکه اینگونه شرکتها عملا در اختیار بخشهای خصوصی و تعاونی کشور است و دولتی محسوب نمی شوند، گفت: منابع صندوق توسعه ملی در قالب اساسنامه به صورت ارزی پرداخت می شود.

وی خاطر نشان کرد: با این حال، ۱۰ درصد از منابع در سال جاری به صورت ریالی برای بخش کشاورزی و ۱۰ درصد دیگر نیز به صورت ریالی برای حمایت از بخش صنعت، در نظر گرفته شده است.

به گزارش مهر، هم اکنون منابع ذخیره شده در صندوق توسعه ملی به ۴۰ میلیارد دلار بالغ شده است.


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.