منابع صندوق نوآوری و شکوفایی هزار میلیارد تومان است

منابع صندوق نوآوری و شکوفایی برای سال ۹۱ بالغ بر هزار میلیارد تومان است که حتی می توان زمینه را برای راه اندازی هزار شرکت دانش بنیان فراهم کرد.

سلطان خواه، معاون علمی فناوری رئیس جمهور و رئیس بنیاد ملی نخبگان در گفتگو با خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران گفت: سالی که به فرموده مقام معظم رهبری به نام سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی نامگذاری شده منظور این است که سیاستگذاران و برنامه ریزان را به این سمت رهنمون کند که باید در عرصه تولید ملی هم نگاه و هم رویکرد جدیدی را حاکم کنیم.

همچنین سیاست های حمایتی و توجه به تولید ملی را در کشور با الگوهای جدیدی که در دنیا وجود دارد و اجرایی می شود را منطبق کنیم.

وی گفت: منظور این است که در عرصه تولید ملی فقط تولید در کارخانجات بزرگ با سرمایه اولیه زیاد و نیروی کارگری زیاد نیست بلکه تولید ملی در عرصه تجاری سازی فناوری ها، کمک فارغ التحصیلان دانشگاه ها و توان بخش خصوصی کشور در غالب شرکت های خصوصی دانش بنیان و تشکل های کوچک است که می تواند با بهره وری در عرصه تولید فناوری ها حضور پیدا کند یعنی ما اگر بخواهیم توان رقابت پذیری در بازار خارجی و داخلی ایجاد کنیم باید بر روی توان شرکت های خصوصی دانش بنیان در عرصه تولیدات محصولات با فناوری بالا سرمایه گذاری داشته باشیم.

وی تصریح کرد: امسال علاوه بر حمایت هایی که از طریق ستاد فناوری راهبردی ما به شرکتهای که فعال هستند و در پارکی مستقر هستند و یا شرکت هایی که در همایش های مختلف حاضر شدند و جوایز دریافت کردند باز هم حمایت های خود را خواهیم داشت.

رئیس بنیاد ملی نخبگان در ادامه افزود: امسال ضمن استمرار این حمایت ها نوید این را می دهم که با توجه به تایید اساسنامه صندوق نوآوری توسط شورای نگهبان زمینه برای راه اندازی صندوق نوآوری و شکوفایی فراهم شده و ماموریت آن حمایت شرکت ها است.

وی گفت: منابعی که سال ۹۱ برای صندوق در نظر گرفته شده بالغ بر هزار میلیارد تومان است و امیدواریم بتوانیم زمینه را برای راه اندازی هزار شرکت در سال ۹۱ فراهم کنیم./ح


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.