منابع مالی توسعه ۵ میدان نفت و گاز ایران تامین شد

به گزارش خبرگزاری مهر، مهدی فکور اعلام کرد: برای نخستین بار و با مجوز بانک مرکزی استفاده از ماده ۲۲ سرمایه گذاری خارج از صنعت نفت جهت توسعه میادین جدید ریگ، شوروم، دودرو، تابناک و کنگان در شرکت نفت مناطق مرکزی ایران فراهم شد.

مدیرعامل شرکت نفت مناطق مرکزی ایران اظهار داشت: ۲ سال پیش موافقت کلی برای همکاری بین این شرکت و بانک تجارت به امضا رسید که پس از درخواست اخذ مجوز هیئت مدیره شرکت ملی نفت ایران موضوع در دستور کار مجمع عمومی شرکت که ریاست آن به عهده رئیس جمهور و اعضای آن تعدادی از وزرای دولت هستند قرار گرفت و مجوزهای لازم صادر شد.

فکور تصریح کرد: بر این اساس اجازه پرداخت مبلغ ۱۵هزار میلیارد ریال به منظور استفاده از تسهیلات منابع خارج از صنعت نفت برای این شرکت صادر شد که دریافت این مجوز برای اولین بار در صنعت نفت با همکاری هیئت مدیره و مجمع عمومی شرکت ملی نفت ایران در شرکت نفت مناطق مرکزی ایران انجام شده و این شرکت به عنوان پیشگام در استفاده از سرمایه گذاری خارج از صنعت نفت شناخته شد.

وی در خصوص قرارداد بین بانک تجارت و شرکت نفت مناطق مرکزی ایران اعلام کرد: پس از مشخص شدن بانک عامل و مجوز مجمع عمومی، بانک مرکزی ایران مجوز مبلغ ۷ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال را برای توسعه میادین جدید ریگ، شوروم، دودرو، تابناک و کنگان صادر نمود که قرارداد نحوه استفاده از این تسهیلات ظرف همین هفته امضاء و تغذیه پول برای شتاب عملیات اجرائی توسعه میادین جدید آغاز می شود.

مدیرعامل شرکت نفت مناطق مرکزی ایران گفت: این تفاهم نامه در چارچوب قرارداد مشارکت مدنی برای بانک های کشور و بر اساس ماده ۲۲ استفاده از تسهیلات و اعتبارات بانکی بدون ربا صورت می گیرد که مراحل اجرایی آن طی هفته جاری به پایان می رسد و برای تامین اعتبار توسعه و شتاب عملیات اجرایی  میادین نفتی ریگ، شوروم و دودرو احداث ایستگاه تقویت فشار میدان گازی کنگان و احداث مرکز جمع آوری میدان تابناک تامین خواهد شد. همچنین مبلغ باقیمانده مجوز نیز بر اساس نیاز در دستور کار برای استفاده سایر طرح ها و پروژه ها قرار می گیرد.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.