مناسب‌ترین میوه‌ها برای بیماران دیابتی

۲۵اردیبهشت،

مناسب‌ترین میوه‌ها برای بیماران دیابتی

 «فروکتوز» نوعی قند موجود در میوه‌ها است که می‌تواند روی اشخاص دیابتی و اشخاص دارای اضافه وزن، تاثیر منفی داشته باشد اما با این حال میانه‌روی در مصرف میوه‌های فصلی نظیر انبه و انگور و خوردن مقادیر اندکی از آنها مانعی ندارد.

به گزارش راسخون به نقل از ایسنا، متخصصان تغذیه و سلامت اشخاص دیابتی را به خوردن انواع خاصی از میوه‌ها تشویق می‌کنند که نه تنها برای بدن مفید می باشند بلکه به کنترل انسولین خون نیز کمک می‌کنند.

به گزارش پایگاه اینترنتی تخصصی نیو ایج آنلاین، فهرستی از میوه‌های مفید برای کنترل انسولین در بیماران دیابتی عبارتند از:

– گریپ فروت قرمز که یکی از سالم‌ترین و مناسب‌ترین گزینه‌ها برای اشخاص دیابتی است و مصرف روزانه نصف این میوه پیشنهاد می‌شود.

– مصرف انواع توت‌ها نیز به سبب داشتن آنتی‌اکسیدان و فیبر خوراکی بسیار و ویتامین‌های مختلف برای سلامت این بیماران موثر است.

– هندوانه و طالبی نیز به سبب دارا بودن ویتامین‌های B و C و بتاکاروتن و پتاسیم نیز برای بیماران دیابتی پیشنهاد می‌شود.

– میوه دیگری که مصرف آن برای دیابتی‌ها پیشنهاد می‌شود، هلو است که سرشار از ویتامین‌های A‌ و C، پتاسیم و فیبر خوراکی است.

– زردآلو نیز از میوه‌های تابستانی سرشار از فیبر خوراکی و ویتامین A است که ذخیره کربوهیدرات آن، پایین و خوردن آن برای اشخاص دیابتی مفید است.

– سیب بخصوص پوست آن، حاوی آنتی‌اکسیدان و منبع غنی از فیبر خوراکی و ویتامین C است.

– مصرف گلابی و کیوی و پرتقال نیز به سبب داشتن پتاسیم و فیبر خوراکی فراوان و کربوهیدرات اندک برای اشخاص دیابتی پیشنهاد می‌شود.

/۱۱۱/


اخبار راسخون / بهداشت و درمان
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.