مناظره‌ها درصد قابل توجهی به مشخص شدن نظر مردم کمک کرد

۱۸خردادماه،

یک عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با مثبت ارزیابی کردن برنامه‌های صداوسیما از جمله مناظره‌های انتخاباتی در آگاهی‌بخشی به مردم گفت که رسانه ملی همچنین باید برای ایجاد شور و نشاط و هیجان در جهت مشارکت مردم برنامه‌ریزی کند.

حجت‌الاسلام نصرالله پژمان‌فر در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: مناظره‌های تلویزیونی مخصوصا در مرحله دوم و بعد از آن جدی‌تر از قبل بود و اشکالات فنی آن برطرف شد و تقریبا مخاطب رضایت بیشتری از این مناظره‌ها داشت.

وی افزود: برنامه‌های تلویزیونی و مناظره‌ها فرصتی است که مردم پاسخ‌هایی را برای انتظارات و ذهنیت‌هایشان پیدا کنند و من این حرکت را بسیار خوب و قابل تقدیر دیدم.

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه صداوسیما در آگاهی بخشی به مردم برای انتخابشان تاثیرگذار بوده، تصریح کرد: البته اینطور نیست که مردم اطلاعات کافی نداشته باشند اما آنها توانستند با این فضای گفتمانی اطلاعات بهتر و مطلوب‌تری به دست آورد. اگرچه تمام مسائل معطوف به رادیو و تلویزیون نیست اما اگر کسی پیگیر به دست آوردن اطلاعات بود، رسانه ملی نقش موثری در این رابطه ایفا کرد.

پژمان‌فر با اشاره به نقش موثر صداوسیما در بالا بردن اطلاعات و شناخت مردم نسبت به کاندیداها افزود: مردم هیچ‌گاه نمی‌توانستند در این مدت زمان کوتاه دیدگاه‌های مختلف را راجع به ۸ کاندیدا در این سطح به دست بیاورند.

این نماینده اصولگرای مجلس با بیان اینکه مناظره‌های تلویزیونی درصد قابل توجهی به مشخص شدن نظر مردم کمک کرده است، گفت: البته اینها برنامه‌های شناختی برای افزایش آگاهی مردم است اما صداوسیما باید برای برنامه‌هایی در جهت ایجاد شور و نشاط هیجان و کشاندن مردم پای صندوق‌ها نیز برنامه‌ریزی کند.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.