مناظره راهکارهای حذف یارانه; میدری: نام ۲۱ هزار تاجر در گمرک ثبت شده که بعضی تحت پوشش کمیته امداد می باشند

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

میدری معاون رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه

معاون رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه گفت: براساس آمارهای گمرک ۲۱ هزار تاجر وجود دارند، اما وقتی بررسی می‌کنیم تعدادی از آن‌ها تحت پوشش کمیته امداد می باشند و در واقع عده‌ای با استفاده از نام آن‌ها اقدام به واردات می‌کنند

خبرگزاری فارس: میدری: نام ۲۱ هزار تاجر در گمرک ثبت شده که بعضی تحت پوشش کمیته امداد می باشند

خبراقتصادی:در ادامه مناظره امروز احمد میدری با بیان اینکه در حال حاضر حذف ثروتمندان از شمول دریافت کنندگان یارانه نقدی امکان‌ پذیر نیست، اظهار داشت: بطور مشخص هیچ کشوری یارانه یکسان به همه اشخاص پرداخت نمی‌کند، مگر اینکه اتفاق بحرانی مانند سونامی یا زلزله به وجود آمده باشد.

وی افزود: در کشورهای توسعه یافته برای اقشار فقیر یارانه نقدی پرداخت می‌شود، بطوری‌ که در بعضی کشورها ۸ درصد تولید ناخالص داخلی برای این امر تخصیص می‌یابد.

میدری تصریح کرد: اما مساله اینجاست که یارانه باید به کسانی پرداخت شود که فقر آنها از این بابت کاهش یابد ولی با توجه به اینکه هم‌اکنون بانک اطلاعاتی مناسبی وجود ندارد، امکان شناسایی اقشار غنی و فقیر چندان نیست.

وی با اشاره به بعضی آمارها گفت: براساس آمارهای گمرک ۲۱ هزار تاجر وجود دارند، اما وقتی بررسی می‌کنیم تعدادی از آن‌ها تحت پوشش کمیته امداد می باشند و در واقع عده‌ای با استفاده از نام آن‌ها اقدام به واردات می‌کنند، مطمئنا در صورتی‌ که دولت یارانه این اشخاص را قطع کند نسبت به این اقدام اعتراض خواهد شد.

معاون رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه ادامه داد: بعضی ایرانیان خارج از کشور در حال حاضر یارانه دریافت می‌کنند و همچنین از حدود ۱۷ هزار پزشک متخصص ۱۴ هزار نفر یارانه می‌گیرند که سبب آن مشخص نبودن کد ملی آن‌ها است.

وی گفت: از مجموع ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار مؤدی مالیاتی ۸۰۰ هزار کد غیر معتبر وجود دارد، این مسئله نشان می‌دهد که اطلاعات فعلی مخدوش است و اگر دولت تصمیم به اجرای حذف ثروتمندان از دریافت یارانه بگیرد قطعا عملیاتی کردن آن بسیار بیشتر از ۳ ماه زمان نیاز دارد.


khabareghtesadi.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.