مناظره مخالفان و موافقان اصلاح قانون انتخابات در برنامه نگاه یک امشب

۲۰ آبان ،

اصلاح قانون انتخابات با حضور کولیوند و قاضی زاده در برنامه نگاه یک در حال بررسی است.

به گزارش تفسیری خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران؛ امشب در برنامه نگاه یک، اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری در حال بررسی است.

محمد جواد کولیوند، نایب رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس به عنوان موافق اصلاح قانون انتخابات و سید امیر حسین قاضی زاده، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس نیز بعنوان مخالف این طرح در این برنامه حضور دارند.

شرح آنلاین این مناظره به شرح زیر است:

**کولیوند در پاسخ به سوال مجری مبنی بر چرایی لزوم طرح اصلاح قانون انتخابات گفت: وجود نقص در قانون فعلی، احساس ضرورت برای اصلاح قانون انتخابات و بازنگری بر اساس قانون انتخابات، از محورهای طرح اصلاح قانون انتخابات است و دولت در مجلس هفتم باید لایحه اصلاح این قانون را ارائه می کرد.

** نایب رئیس کمیسیون شوراها: جهت گیری در اصلاح این قانون مهم است و ما دیدیم باید ۵ مورد اصلی از جمله شرایط ثبت نام و شفاف سازی در امز ثبت نام کاندیداها و همچنین مردمی بودن انتخابات در ایران مشخص گردد که در این طرح مجری انتخابات وزات کشور است و اصلاح قانون انتخابات امری فراقوه ای است.

**قاضی زاده: ما بر اصلاح ثبت نام اشکال داریم چراکه نباید شرایط کاندیداتوری تنها برای عده خاصی باشد، ورود مجلس به این امر نیز محل اشکال است؛ همچنین هرچه بنده به حافظه خود جوع می کنم میبینم ما در مجلس هشتم به بحث اصلاح قانون انتخابات ورود نکردیم.

**کولیوند در پاسخ به اظهارات قاضی پو درباره حق مردم درباره کاندیداتوری در انتخابات: آیا در شرایط کنونی که ما نفر دوم کشور را انتخاب می کنیم، این امر که فردی بخواهد خود را عرضه کند کافی است؟ و این درحالیست که قانون اساسی نیز لزوم فیلتر را مطرح می کند.
و در ادامه اصل ۱۱۶ قانون اساس را خواند.

**قاضی زاده: قانونگذار تنها می تواند درباره نحوه اجرای انتخابات ورود پیدا کند و اینکه آیا شرایط کنونی ما برای اعلام طرح اصلاح قانون انتخابات مناسب است درحالیکه ما فتنه را گذراندیم و این قانون خوراک تازهی برای اشخاصی است که برای نظام شروط تعیین می کنند.

این خبر در حال تکمیل است.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.