منتخب آثارجشنواره فیلمنامه کودک و نوجوان در کتابی منتشر می گردد/عیاری ،توحیدی و فروزش میهمانان اختتام

گردآوری توسط گروه فرهنگ و هنر ممتازنیوز

حسن آقاکریمی در گفت و گو با هنرآنلاین/

کیانوش عیاری ، فرهاد توحیدی و ابراهیم فروزش میهمانان ویژه اختتامیه چهارمین دوره جشنواره فیلمنامه نویسی کودک و نوجوان خواهند بود.

حسن آقاکریمی دبیر چهارمین دوره جشنواره فیلمنامه نویسی کودک و نوجوان در گفت و گو با سرویس سینمایی هنرآنلاین ، دربارهٔ چگونگی برگزاری این دوره از جشنواره گفت:همزمان با برگزاری جشنواره پویانمایی ، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تصمیم گرفت رقابتی میان فیلمنامه های حوزه کودک و نوجوان برگزار کند و بر این اساس فراخوانی اعلام شد.کانون در این دوره بیشتر فیلمنامه هایی را جذب کرد که قابلیت تولید در خود کانون را داشته باشند.

او افزود:این فراخوان با استقبال خوبی مواجه بود و بیش از ۶۰۰ عنوان فیلمنامه به دبیرخانه جشنواره ارسال شد.این آثار از آبان ماه سال قبل توسط هیئت انتخاب با حضور منوچهر اکبرلو ،لیلا میرهادی و سارا خلیلی مورد بررسی قرار گرفت.هیئت انتخاب هم در نهایت ۱۳۷ اثر در پنج رده موضوعی را به هیئت های داوری معرفی کردند.

آقاکریمی در ادامه با اشاره به این که آثار برگزیده جشنواره در قالب کتابی منتشر خواهد شد ، گفت که فیلمنامه های گزینش شده در بخش هایی چون :خلیج فارس ،قومی و بومی ( سرزمین مادری) ،آزاد ( داستانی کوتاه) ،داستانی بلند و پویانمایی مورد قضاوت قرار گرفته اند.

دبیر چهارمین جشنواره فیلمنامه نویسی کودک و نوجوان با اشاره به حضور چهره های برجسته فرهنگی و هنری از جمله کیانوش عیاری ، فرهاد توحیدی و ابراهیم فروزش در مراسم اختتامیه افزود:این بزرگان به منظور تشویق جوانان و ترغیب آنان به فعالیت در حوزه سینمای کودک و نوجوان در مراسم اختتامیه جشنواره حضور خواهند یافت.

او اسامی هیئت های داوری بخش های مختلف جشنواره را نیز به شرح زیر اعلام کرد: هیئت داوری بخش زنده: رضا حیدرنژاد ،جابر قاسمعلی و افسانه شعبان نژاد.همچنین در بخش انیمیشن نیز علیرضا گلپایگانی ، امیر دهستانی و مهین جواهریان کار داروی آثار برگزیده را بر عهده دارند.

مراسم اختتامیه چهارمین جشنواره فیلمنامه نویسی کودک و نوجوان روز دوشنبه ۱۹ خردادماه ساعت ۱۶ در محل سینما تئاتر کانون واقع در خیابان خالد اسلامبولی برگزار خواهد شد.
 


آخرین خبرها
منبع:هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.