منتظر جذب سرمایه برای ساخت «بی دفاع» هستم

۰۶خردادماه،

ابراهیم وحید زاده کارگردان سینما در گفتگو با خبرنگار سینما پرس دربارهٔ ساخت «فیلم بی دفاع» گفت : منتظر جذب سرمایه برای آغاز کارهستیم. این فیلم موضوع طنز دارد و به فیلم «مجسمه» نزدیک است ، تاکنون بعضی از عوامل این پروژه مشخص شده است که داریوش عیاری مدیر فیلمبرداری این فیلم است و  یوسف صمد زاده به عنوان مدیر تولید با این فیلم همکاری می کند، بازیگران فیلم در زمانی نزدیک به پیش تولید انتخاب می شوند .

او همچنین دربارهٔ تاسیس یک مدرسه آموزشی با نام «مدرسه مکتب کمدی ایران» گفت : برای راه اندازی این مدرسه مدتی پیش تقاضای مجوز کردم ، و در نهایت پس از در یافت مجوز در اسفند ماه ۹۱ این مدرسه در فروردین ۹۲ تاسیس شد.

وی در ادامه تصریح کرد : دوره کلاس‌های بازیگری این مدرسه آغاز شده و  کلاس های فیلمنامه نویسی و کارگردانی به زودی آغاز می گردد.

وی گفت : همانطور که از اسم آن پیداست «مدرسه مکتب کمدی ایران» اولین مدرسه ای است که در ایران به آموزش کمدی می‌‎پردازد .

او دربارهٔ ایده راه اندازی مکتب کمدی اظهار داشت : من در فاصله ساختن فیلم هایم تدریس می‌کردم و فکر کردم به سبب نوع فکر و اندیشه‌ام اگر خودم مدرسه‌ای راه اندازی کنم ثمر بخش تر است. من کار کمدی را بسیار جدی تر از تراژدی می‌دانم و فکر کردم که باید مدرسه‌ای برای این کار راه اندازی کنم و کسانی که می‌خواهند کار کنند مکانی برای آموزش داشته باشند.

وی در ادامه گفت : استقبال از کلاس بازیگری خوب بوده و به زودی برای کلاس‌های دیگر نیز ثبت نام می‌کنیم.

کارگردان فیلم‌های «تاکسی نارنجی» و «شام عروسی» دربارهٔ مشکلات در راه اندازی این آموزشگاه تصریح کرد: من طی سال ها کار کردم و می دانم که کار راحت شکل نمی گیرد و باید مسیری طی کنیم تا به نتیجه برسیم. امید وارم راه اندازی این مدرسه خروجی بهتری برای سینمای کمدی ایران باشد.در مدرسه مکتب کمدی ایران اساتیدی همچون جمشید شاه محمدی،کامبوزیا پرتوی،فرهادی توحیدی ،ابراهیم وحید زاده، بهاره رهنما، جواد طوسی و بهنوش بختیاری تدریس می کنند. ما شعاری داریم که هنرجویان ابتدا بازیگر می شوند بعد کمدین اول اصول بازیگری را یاد می گیرند سپس دانش کمدی را فرا می گیرند تا بتوانند در دو نوع کمدی و جدی بازیگری کنند.

هر کار هنری یک پایه دارد که فیلمنامه یا نمایشنامه است که باید شکل بگیرد و ارزش نمایشی داشته باشد تا امکان ارائه یک کار اصولی فراهم شود. سپس وجه کارگردانی کار است که او هم باید از حس طنز برخوردار باشد سپس بازیگران که باید از تفاوت بین یک کار سطحی و یک کار درست کمدی آگاه باشند و این سه عامل سبب تولید یک کار با ارزش کمدی می‌شود.

عامل دیگر امکاناتی است که در اختیار گروه قرار می گیرد و اگر فیلمسازان به راحتی بتوانند موضوع اجتماعی را به شکل کمدی ارائه دهند خوب است. اگر محدود شوند مجبور مجبورند که کار سطحی ارائه دهند.

انتهای پیام/ ن – ب. ب 


سینماپرس
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.