منتظر دستور نباشید؛ با تمام توان کار را پیش ببرید

۰۵خردادماه،

معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد در اردیبهشت تئاتر:

حمید شاه آبادی گفت: علی نصیریان در سخنانی به هنرمندان اخطار داد که منتظر کمک‌های دیگران نباشند و بر کار و توان خود استوار باشند، من نیز به مدیران هنری کشور می‌گویم که؛ منتظر دستور دیگران نباشید، با تمام توان کار را پیش ببرید.

به گزارش خبرنگار هنرآنلاین، عصر دیروز شنبه ۴ خرداد مراسم اختتامیه اردیبهشت تئاتر ایران در تالار وحدت و با حضور جمعی از بزرگان تئاتر کشور برگزار شد. در این مراسم حمید شاه آبادی معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در سخنانی به تشریح ابعاد مختلف اردیبهشت تئاتر پرداخت.

شاه آبادی در ابتدای سخنانش با اشاره به صحبت هایی که علی نصیریان دربارهٔ اخطار به هنرمندان در این مراسم داشت، اظهار کرد: عرصه تئاتر متعلق به پسشکسوتانی است که با فعالیت های خود در شهرستان ها سبب قوام این هنر شده اند. علی نصیریان یکی از این بزرگان هنر کشور است و هر گونه رهنمود از او می تواند رهکار و تجربه ای ارزشمند برای جامعه هنری باشد.

وی ادامه داد: استاد نصیریان پیش از من در سخنانی به هنرمندان اخطار داد که منتظر کمک های دیگران نباشند و بر کار و توان خود استوار باشند، من نیز به مدیران هنری کشور می گویم که؛ منتظر دستور دیگران نباشید، با تمام توان کار را پیش ببرید.

شاه آبادی با اشاره به لزوم تعریفی شفاف از نقطه آرمانی برای هر مدیر، گفت: تعریف شفاف از نقطه آرمانی که هر مدیر در طول دوران حضورش در آن بخش می خواهد به آن برسد، امری حیاتی است. برای مثال خود من زمانی که می خواستم به معاونت هنری بیایم، سه ماه مشغول انجام مطالعه در زمینه های مختلف بودم.

وی افزود: من در زمینه هنر تئاتر به این نتیجه رسیدم که اگر تئاتر به جایگاه حقیقی خود برسد می تواند تئاثیر بزرگی بر فرهنگ جامعه داشته باشد. از سوی دیگر پیشرفت تئاتر جهشی در بخش های دیگر مانند سینما و تلویزیون را به دنبال دارد.

معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد دربارهٔ یکی دیگر از خصوصیات مدیران برای رسیدن به نقطه آرمانی، گفت: حال برای رسیدن به نقطه آرمانی باید برنامه داشت، باید ظرفیت های بالقوه و بالفعل را شناخت و براساس آنها برای رسیدن به نقطه آرمانی برنامه ریزی کرد. تنها با تکیه بر برنامه ای دقیق می توان امید داشت که روزی به نقطه آرمانی مورد نظر می رسیم.

شاه آبادی با اشاره به اهداف برگزاری اردیبهشت تئاتر اظهار کرد: اردیبهشت تئاتر برای این است که تئاتر بزرگان خود را بشناسد و معرفی کند و با بالاترین ظرفیت خود یعنی؛ نیروی انسانی آشنا شود. برای این است که جوانان امروز بدانند که آنچه امروز در اختیار دارند با تلاش چه کسانی به دست آمده و چه فراز و نشیب هایی را طی کرده است.

وی دربارهٔ تقدی از چهار هنرمند بزرگ عرصه تئاتر کشور یعنی؛ نصیریان، مشایخی، رشیدی و ژاله علو، گفت: در مراسم امروز چهار تن از بزرگان تئاتر ایران مرد تجلیل قرار گرفتند که جامعه تئاتری ایران نه تنها آنها را در جایگاه الگوهایی بزرگ می شناسند، بلکه؛ این بزرگان نمادهایی از به ثمر رساندن نهال تئاتر در کشور شناخته می شوند.

شاه آبادی افزود: چنین فرصتی که این چهار بزرگ تئاتر کشور در کنار هم قرار بگیرند کمتر به دست می آید. حداقل کاری که اردیبهشت تئاتر می تواند انجام دهد ایجاد همدلی میان اهالی تئاتر و معرفی جامعه تئاتر پیشکسوت به نسل تازه است.

انتهای پیام / ۴۲
 


آخرین خبرها
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.