منشور اخلاقی داریم اما منشوری نداریم/ آن ۱۰۱ نفر ابراز پشیمانی کردند!

رئیس کمیته رسیدگی به تخلفات حرفه ای فوتبال گفت: قانون منشور اخلاقی کماکان وجود دارد اما هم اکنون هیچ منشوری نداریم.

هادی آیت اللهی در رابطه با عدم انتشار منشوری های فوتبال در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران افزود: هیچ لیستی را مبنی بر ممنوع الفعالیت شدن مربیان و بازیکنان منشوری صادر نکردیم و قصدمان در ستاد مبارزه با تخلفات فوتبال دامن زدن به حاشیه ها نیست و فقط نشان دادن زیبایی های فوتبال کشورمان به مخاطب است.

وی ادامه داد: آخرین لیست نیز مربوط به افرادی بود که غیر قانونی در فوتبال باشگاهی به جابجایی بازیکن مبادرت می کردند.

*به مربیان و بازیکنان منشوری فرصت دادیم

آیت اللهی در مورد فعالیت منشوری ها سال قبل تصریح کرد: تا آغاز مسابقات لیگ برتر و لیگ یک سعی داریم در کمیته منشور این مسائل و تخلفات را حل کنیم و با افرادی که تخلفات احتمالی دارند برخورد کنیم به همین منظور یک فرصت دیگر به آنها می دهیم تا در فضای فوتبال کشورمان جواب اعتماد را بدهند.

وی ادامه داد: با فرصت دادن به مربیان و بازیکنان با پوشش دادن خطاهای گذشته خود در فوتبال فعالیت کنیم پس دیگر لیست منشوری وجود ندارد.

*تخلف دیده شود نام خاطی بیان می شود

عضو هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال در مورد ذکر نام های متخلفان منشوری در فصل جدید لیگ برتر تاکید کرد: به تمام مربیان و بازیکنان فوتبال فرصت دادیم تا در لیگ دوازدهم فعالیت کنند و شرایط طوری مهیا شده است که به فعالیت خود ادامه دهند و انتظار داریم که تخلفی را مشاهده نکنیم و حتی رعایت یک سری مسائل را در حق این دسته خاص نکرده ایم ولی تخلفی از این مربیان و بازیکنان در فوتبال کشور دیده شود به راحتی اسامی آنها را به مردم بیان می کنیم و آنها را با جریمه سنگین مواجه خواهیم کرد.

*قانون منشور از بین رفته است

وی ادامه داد: قانون منشور اخلاقی از فوتبال کشور برداشته نمی شود و کماکان به فعالیت خود ادامه می دهد و در فدراسیون فوتبال کارمان را دنبال می کنیم تا بهترین شکل زیبایی های فوتبال بیشتر شود.

*باشگاه ها باید تخلفات اخلاقی را کمتر کنند

نائب رئیس اول فدراسیون فوتبال خاطرنشان کرد: اگر ما در ستاد منشوری کار خود را دنبال می کنیم. باشگاه ها نیز باید محیط باشگاه های خود را از کارهای غیر اخلاقی پا ک کنند و با نظارت کافی فوتبال کشورمان به یک سرانجام خوب دست یابد.

*۱۰۱ نفر ابراز پشیمانی کردند

آیت اللهی در مورد لیست ۱۰۱ دلالان منشوری گفت: اکثریت مدیر برنامه های غیر قانونی فوتبال از کارهای خود پشیمان هستند وبه دنبال رضایت از شاکیان خود پرداختند کسانی که دلشان به حال خود و فوتبال ایران می سوخت رضایت گرفتند و تعدادی نیز که بی خیال بودند که ممنوع الفعالیت از مدیر برنامه ای هستند

* تیم ملی اردوی ترکیه را برگزید

 نائب رئیس اول فدراسیون فوتبال در مورد برپایی اردوهای خارجی تیم های لیگی گفت: سیاست های باشگاه های فوتبال را اعضای هیئت مدیره باشگها ها ترسیم می کنند ولی نظر شخی ام این است که مملکت خودمان ۴ فصل و مانند بهشت است پس بهتر تیم ها لیگی در مناطق مختلف خوش آب و هوای کشورمان اردو بزنند.

وی ادامه داد: با ید توجه داشت که تیم ها در اردوی خارجی بدون هیاهو و حاشیه به کار خود می پردازند و تیم ملی فوتبال مان با نظر کادر فنی در ترکیه اردوی خود را برگزار کردند.

*تمام هیاهوی بازار نقل وانتقالات فقط برای ۲۰ نفر است

آیت اللهی در مورد بازار نقل و انتقالات  گفت: در هیاهوی بازار نقل و انتقالات فقط ۲۰  نفر هستند که در جمعه بازار قیمت های بالا دارند و حاشیه های این مسائل را دامن می زنند.

* ما پلیس هستیم

وی در مورد وظایف فدراسیون فوتبال خاطر نشان کرد: تا الان در سازمان لیگ و هیئت فوتبال قرار داد ها ثبت شده است و هیچ تخلفی دیده نشده و ما نیز نقش پلیس  را ایفا می کنیم تا  با تخلفات به طور جدی برخورد کنیم.
 
* نقل و انتقالات کری مدیران است

آیت اللهی در مورد نقش مدیران در بازار نقل و انتقالات گفت: بیشترین حاشیه های بازار نقل و انتقالات را مدیران باشگاه ها رقم می زنند و با کری خوانی رقم های بازار نقل و انتقالات را بالا بردند.

* اکثر باشگاه ها مطالبات سال گذشته شان را پرداخت نکرده اند

رئیس کمیته رسیدگی به تخلفات حرفه ای فوتبال اظهار داشت: وقتی به طراز  مالی باشگاه های نگاه می کنید نشان می دهد که پرداخت ها باشگاه ها به بازیکنان بالا است و این مسئله مشخص است که مطالبات بازیکنان مربیان و سایر عوامل تیم در سال گذشته پرداخت نشده است.

* نواقص برطرف شد

 آیت اللهی در پایان در مورد ارسال مدارکAFC خاطر نشان کرد: تمام باشگاه ها مدارک خود را ارسال  کردند که نواقصی در مدارکشان بود و با کمک فدراسیون این نقص ها برطرف شد./مح


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.