منشور اخلاقی انتخاباتی جبهه حماسه‌سازان انقلاب اسلامی

۱۸اردیبهشت،

به گزارش حوزه احزابممتازنیوز، منشوراخلاقی انتخاباتی جبهه حماسه سازان انقلاب اسلامی ستادهای مردمی “علیرضا زاکانی” انتشار یافت.

متن این منشور به شرح ذیل است:
 
بسم الله الرحمن الرحیم

امام علی (ع): به عهد خویش وفادار باش، چه آنکه مردم با همه هواهای گوناگون و نظرات مخالفی که با هم دارند، نسبت به هیچ یک از واجب های الهی چون بزرگ شمردن وفای به عهد، همداستان نیستند (نامه ۵۳ نهج البلاغه)

مقدمه

نظام مقدس جمهوری اسلامی بزرگترین هدیه الهی به امت اسلامی سراسر جهان، بخصوص ملت بزرگ ایران است. مردمسالاری دینی دستاورد بزرگ انقلاب اسلامی است که امام راحل عظیم الشان (ره) حفظ جمهوری اسلامی را بزرگترین فریضه خوانده و وظیفه پاسداری از ارزش ها و دستاوردهای انقلاب اسلامی را بر دلدادگان اسلام و انقلاب و نیز آحاد مردم واجب دانستند.

از مهمترین دستاورد های انقلاب اسلامی مراجعه حقیقی به آرای مردم ایران اسلامی برای تعیین سرنوشت در سطوح مختلف مدیریت است بطوریکه در ۳۴ سال قبل به طور متوسط هر سال یک انتخابات برگزار شده و از این منظر نصابی بالا در جهان محسوب می شود. برگزاری انتخابات یازدهم ریاست جمهوری تجلی حماسه سیاسی و اثباتی دیگر بر جایگاه انتخابگر ملت بزرگ ایران و کرامت آنها در قانون اساسی و نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

از آنجا که انقلاب اسلامی، انقلاب ارزش هاست و بالاترین ارزش ها در اسلام تقوا و و به کمال رساندن کرامت های اخلاقی عنوان شده است، رعایت اخلاق در عرصه رقابت های انتخاباتی مورد تاکید جدی معمار کبیر انقلاب اسلامی بوده و اکنون نیز رهبر معظم انقلاب اسلامی بر آن اصراری ویژه دارند.

ناخرسندی رهبری عزیز و ملت بزرگوار ایران اسلامی از برخی بداخلاقی ها و بی توجهی به موازین اخلاق اسلامی در دوره قبل، «جبهه حماسه سازان انقلاب اسلامی» حامی کاندیداتوری «دکتر علیرضا زاکانی» در انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری را برآن داشت تا با تدوین و انتشار یافتن منشور اخلاقی انتخاباتی، التزام خود و هوادارانش در سراسر کشور به رعایت این منشور را ـ که با محوریت آموزه های دینی و تاکیدات امام و رهبری تدوین شده ـ اعلام نموده و زمینه توجه عملی تمامی کاندیداها و ستادهای انتخاباتی را به این مهم فراهم آورد.

منشور انتخاباتی ۱۴ بندی این جبهه به شرح ذیل است:

۱٫ انتخابات را آزمونی الهی، حرکتی جهادی و نیازمند تفکر بسیجی دانسته و حرکت در چارچوب نظام و پایبندی به قانون اساسی و خط نورانی امام راحل را وظیفه ای الهی می دانیم.

۲٫ انتخابات را زمینه ساز فرصت برای خدمتگزاری و تحول برای تغییر شرایط کشور بر مبنای گفتمان پیشرفت اسلامی جهت دستیابی به جایگاهی بالا و ساختن الگویی شایسته ایران اسلامی برای جهانیان می دانیم.

۳٫ امیدبخشی به مردم ایران و ملتهای مسلمان جهان را سرلوحه کار خود دانسته، از سیاه نمایی و تخریب وجهه کشور در ذهن مردم پرهیز خواهیم کرد.

۴٫ پایبندی به حفظ امنیت ملی و توجه به اسباب تقویت اقتدار کشور را زمینه ساز نا امیدی دشمنان و خرسندی دوستان کشور و ملت بزرگ ایران دانسته و اهتمام بدان را وظیفه خود می دانیم.

۵٫ رفتار با کرامت، پرهیز از بداخلاقى، بدگوئى، اهانت و تهمت را لازمه یک رقابت سالم و مبتنی بر الگوهای رفتاری اسلامی دانسته و بدان پایبند می مانیم.

۶٫ استدلال در عمل و بیان منطقی را زیباترین نوع اثبات خود و بهترین روش برای پاسخ به مخالفان و منتقدان و زمینه ساز یک رقابت اخلاقی و اسلامی می دانیم.

۷٫ نقد مبانی نظری، راه، روش و برنامه رقبا را صحیح و تخریب شخصیت دیگران و پرداختن به اشخاص را گناهی نابخشودنی دانسته، پریدن به این و آن در تبلیغات را در شان نظام اسلامی، مردم و کاندیدای مورد حمایت خود نمی دانیم.

۸٫ رقابت انتخاباتی را مسابقه برای خدمت بیشتر می دانیم؛ لذا رعایت انصاف را شاخص کلیدی رفتار و روح لازم این عرصه می دانیم و پایان رقابت را آغاز رفاقت با رقبای خود می دانیم.

۹٫ ارائه برنامه و بیان کارهای در محدوده توانائی و اختیارات را رفتار صادقانه و ضروری در عرصه تبلیغ می دانیم و از بیان وعده های غیرقابل انجام یا خارج از حیطه اختیارات رئیس جمهور پرهیز می کنیم.

۱۰٫ سوء استفاده از بیت المال و اسراف در تبلیغات را در همه شرایط و خصوصا در شرایط ملتهب اقتصادی کنونی، ظلمی نابخشودنی دانسته و تلاش برای فرهنگ سازی تبلیغات کم خرج و حداقلی را بر خود لازم می دانیم.

۱۱٫ از پذیرفتن کمکهای انتخاباتی شبهه دار و وابستگان کانون های ثروت و قدرت پرهیز کرده و آن را مخالف روحیه عدالتخواهی و فسادستیزی می دانیم و برای تامین مخارج حداقلی انتخابات بر کمکهای کردمی متمرکز خواهیم شد.

۱۲٫ بهره گیری از مکر، فریب و توجیه وسیله با هدف را رفتاری غیر اسلامی دانسته و پرهیز از آن را بر خود لازم می دانیم.

۱۳٫ نگاه غربی «برنده و بازنده» را در شان رقابت زیبنده در نظام ارزشی و اخلاقی جمهوری اسلامی و مردم شریف ایران نمی دانیم و اعتقاد راسخ داریم برنده واقعی انتخابات، ملت ایران و نظام مقدس جمهوری اسلامی خواهد بود لذا وجهه همت خود را برگزاری پرشور و حماسی انتخابات و حضور گسترده مردم قرار خواهیم داد.

۱۴٫ حضور در انتخابات را عهدی بزرگ با خداوند متعال، امام زمان، مقام معظم رهبری و ملت بزرگ ایران و توجه به امانت عظیم جمهوری اسلامی و پاسداری از خون شهداء دانسته و بر وفای به این عهد بزرگ پافشاری می کنیم.

از تمامی هواداران علیرضا زاکانی انتظار عمل و پایبندی به تقوا، اخلاق و قانون داشته و پیشاپیش از هرگونه عمل و رفتار خلاف مفاد این منشور اخلاقی برایت می جوییم. از خداوند متعال حرکت در مسیر نورانی اسلام، قرآن و ولایت را برای خود و همه حاضرین در عرصه خطیر حماسه سیاسی مسئلت داریم.

جبهه حماسه سازان انقلاب اسلامی

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.