منصوریان: هدف‌مان قهرمانی در آسیاست

۷فروردین ۱۳،

 علیرضا منصوریان در مورد قهرمانی تیم ملی زیر ۲۲ساله‌های ایران در تورنمنت چهارجانبه قطر گفت: این تورنمنت در بالاترین سطح ممکن برگزار شد. مراکش نماینده قاره آفریقا در المپیک که توانست اسپانیا را شکست دهد در این مسابقات حضور داشت. ترکیه یکی از بهترین تیم‌های اروپایی که همواره در رده سنی زیر ۲۱ و ۲۳ سال به مرحله نهایی مسابقات اروپایی می‌رسد در این تورنمنت شرکت کرد. قطر دیگر تیم حاضر در این رقابت‌ها با تلفیقی از بازیکنان دو رگه خودش را آماده مسابقات جام جهانی ۲۰۱۸ و ۲۰۲۲ می‌کند که تیم بسیار خوبی است.

به گزارش فارس، وی افزود: نمایش بسیار خوبی در این رقابت‌ها داشتیم. البته عملکرد ما مثل رقابت‌های مقدماتی آسیا بود اما دلیل اینکه اینجا کارمان به چشم آمد پخش زنده مسابقات از شبکه ورزش بود. متاسفانه در بازی‌های مقدماتی آسیا کم‌لطفی صورت گرفت و بازی‌های‌مان پخش نشد.

منصوریان تأکید کرد:‌ با وجود اینکه تمرینات زیاد و مناسبی انجام نداده بودیم در هر بازی با توجه به شرایط حریفان‌مان تیم را به میدان می فرستادیم، پیروزی مقابل مراکش در اولین دیدار روحیه بازیکنان را دوچندان کرد. برد مقابل قطر هم خوب بود اما می دانیم که آن ها هیچ‌وقت حریف فوتبال ایران نمی‌شوند. در دیدار مقابل ترکیه با وجود آنکه می‌دانستیم با کسب یک تساوی می‌توانیم به مقام قهرمانی برسیم برای برد به میدان رفتیم و توانستیم در نهایت با پیروزی به عنوان قهرمانی نایل شویم.

سرمربی تیم ملی زیر ۲۲ساله‌ها در مورد شرایط ترکیه عنوان کرد: خوشحالم تیمی مثل ترکیه در این رقابت‌ها حضور داشت. اکثر بازیکنان ترکیه را جوانانی تشکیل می‌دادند که در لیگ برتر این کشور و در تیم‌هایی مثل فنرباغچه، گالاتاسرای، بشیکتاش، ترابوزان و … حضور داشتند. این بازی جنگ بین جوانان لیگ برتر ایران و ترکیه بود و خوشحال هستم که بازیکنان ما توانستند سربلند از میدان خارج شوند.

منصوریان در مورد جوسازی که در جریان بازی ترکیه‌ای‌ها انجام می‌دادند، خاطرنشان کرد: خودمان هم انتظار نداشتیم چنین کارهایی را انجام دهند و جنبه شکست را نداشته باشند. در نیمه دوم به دلیل اینکه می‌دانستند از لحاظ تکنیکی و تاکتیکی به تیم ما نمی‌رسند می‌خواستند با انجام کارهای روحی روانی روی بازیکنان تأثیر بگذارند که خوشبختانه در این کار موفق نبودند.

وی در مورد ادعای سرمربی ترکیه که اعلام کرده بود بازیکنان ایران در حال کشتن بازیکنان ترکیه بودند، گفت:‌ در صحبتی که با مربی ترکیه داشتم از او گله کردم و گفتم از ما بعید است که با این تجربه غرق در بازی شویم. نورالدین دستیار مصطفی دنیزلی که سالها در فوتبال ایران حضور داشته دستیار سرمربی تیم ملی ترکیه بود و او به خوبی می‌داند که ایرانی‌ها خصلت جوانمردی را زیر پا نمی‌گذارند اما حریف‌مان در این مسابقه با کارهای ناشایست می‌خواست به نتیجه برسد که راه به جایی نبرد. به بازیکنان‌مان تأکید کرده بودیم که از لحاظ فیزیکی ترکیه‌ بازیکنان قدرتمندی دارد اما به دلیل برتری که از لحاظ تاکتیکی داشتیم توانستیم آنها را شکست دهیم.

منصوریان در مورد اینکه در اولین رقابت‌های بین‌المللی در سال ۹۲ توانستند عیدی خوبی به مردم ایران بدهند، اظهار داشت: خیلی خوشحالم که اولین عیدی را ما به مردم دادیم. البته خودم را در این راه تنها نمی‌بینم و تمام مربیانی که در لیگ برتر به جوانان فرصت هنرنمایی دادند در این پیروزی شریک می باشند و به نیابت از آنها این عیدی را به مردم ایران تقدیم می‌کنیم.

سرمربی تیم ملی زیر ۲۲ساله‌ها در مورد اینکه بازیکنان حرف‌های او را به خوبی گوش می‌دادند گفت: در تیم ما رفاقت در حد بالایی وجود داشت و سعی کردیم این جو را در تیم ایجاد کنیم. بازیکنان به این تفکر رسیدند که باید از لحاظ تاکتیکی ساختار تیم را حفظ کنند، به همین خاطر می‌دیدید اشخاصی که داخل زمین می‌روند با تمام وجود کار می کنند و اشخاصی که نیمکت نشین می باشند برای موفقیت تیم دعا می کردند.

منصوریان تأکید کرد: در این تورنمنت ۵ جام می‌دادند که برایمان مهم بود به هر ۵ تای آن دست پیدا کنیم. جام قهرمانی، جام بازی جوانمردانه، جام بهترین دروازه‌بان، بهترین بازیکن و آقای گل به تیم‌ها داده می‌شد. محسن مسلمان لیاقت این را داشت که یکی از بهترین بازیکنان این جام شود. به عنوان یک مدیر و برادر می‌گویم نقشش در زمین مشهود بود و بسیار خوشحال هستم او به این پختگی رسیده است.

وی تأکید کرد: هدفمان قهرمانی در رقابت‌های آسیایی است و با اضافه شدن یکی دو مهره دیگر اعتقاد دارم که یکی از بهترین نسل‌های فوتبال ایران را در این رده سنی در اختیار دارم.

منصوریان اظهار داشت: از مسئولان سفارت ایران در قطر ناراحتی بسیار زیادی دارم که هیچکدم از آنها به اردوی تیم ما نیامدند، شاید فکر می‌کردند بازیکنان ما کشته و مرده یک ضیافت شام و دریافت پاداش می باشند. بازیکنانم را طوری بار آوردم که به این مسائل فکر نمی کنند. انتظارمان از آنها بیشتر بود و واقعاً برایشان متأسف هستیم.

وی افزود: مگر می‌شود تیم ملی به یک کشور غریبه سفر کند و از سفارت کسی برای خوش‌آمد گویی نیاید. تیم‌های این دوره همه در گروه ما قرار داشتند و می‌دیدیم که مسئولان‌شان برای خوش‌آمدگویی پیش آنها می‌آیند و چه جشن‌هایی برگزار می‌کنند. حتی زمانی که به ایران بازگشتیم هیچکس به استقبال از ما نیامد و به نظر می‌رسد همه افکار معطوف به تیم ملی بزرگسالان است.


Varzesh3.com | ورزش ۳
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.