منطق قدرتمند شیعی، متفران غربی را به هراس انداخته است

منطق قدرتمند شیعی، متفران غربی را به هراس انداخته است

ایران: حجت‌الاسلام والمسلمین حمید ملکی مدیر مرکز تخصصی تفسیر در گفت‌وگو با خبرنگار درباره اینکه چرا رسانه‌های غربی دست به ساخت چنین فیلم‌هایی می‌زنند، گفت: در سال ۱۳۶۶ در تل‌آویو اجلاسی تحت عنوان شیعه‌شناسی تشکیل شد که یهودیان صاحب اندیشه در آن مقاله‌هایی نوشتند با موضوع «شناخت و مبارزه با شیعه»، از این مقالات تعداد ۳۰ مقاله پذیرفته شده که در ۲ مطلب مشترک بودند. همه آنها اعتقاد داشتند شیعه پرنده‌ای است که دو بال دارد. یک بال سبز و یک بال سرخ که بال سرخ آن حسینی و بال سبز آن مهدوی است و ریشه پرچم اسلام پیامبر اسلام (ص) است که هدایتگر این پرنده است. براساس تفکر یهود تا زمانی که این پرنده با این ۲ بال مشغول به پرواز است منافع آنان تهدید می‌شود.
حجت‌الاسلام ملکی با بیان اینکه گسترش اسلام همواره از بزرگترین هراس‌های متفکران غرب و یهود بوده است، افزود: یهودیان همواره مشاهده می‌کنند که اسلام در حال گسترش است و دنیا را تصرف می‌کند به همین دلیل بر این باورند که این دو بال باید قطع شوند. و با تحریف کردن این مضامین سعی کرده‌اند تا به خیال خود یکی از این دو بال را زخمی کنند. آنها شهادت را با عنوان خشونت در اسلام مطرح کردند.
ملکی تأکید کرد دشمنان اسلام مسائلی مانند قمه‌زنی را عنوان کردند تا بتوانند ثابت کنند اسلام دین خشونت است، این در حالی است که این اعتقادات را اسلام نیز محکوم می‌کند و کسانی که قصد به انحراف کشیدن دین را داشته‌اند قمه‌زنی را مطرح کرده‌اند که اسلام نیز با اساس این مسئله مخالف است. در مقابله با مهدویت نیز فیلم‌های موهنی ساخته شده است که با رمز کلمه «یا مهدی ادرکنی» شخصیت اول فیلم اقدام به حمله می‌کند که همه اینها بیانگر این مسئله است که تفکری عمیق در جهت از بین بردن مقدسات دین اسلام وجود دارد.
مدیر مرکز تخصصی تفسیر در ادامه توضیح داد: از اینجاست که جنگ را میان مسلمانان علنی کرده‌اند و در دوره‌های مختلف با فیلم یا کاریکاتور اقدام به توهین به مقدسات اسلام می‌کنند. با ساخت چنین فیلم‌هایی قصد دارند تا افرادی را که شاید اعتقاد خیلی قوی ندارند به شک و شبهه بیندازند. سست کردن عقیده مسلمانان از مهمترین اهداف این گروه است. کشف این حقیقت که آیا مسلمانان جهان هنوز نسبت به مقدسات دینی خود حساسیت دارند یا نه برای متفکران غرب اهمیت ویژه‌ای دارد، چرا که با کشف این حقیقت اگر پی ببرنند که با واکنش شدیدی مواجه می‌شوند بعد از آن به جنگ نرم ادامه می‌دهند ولی اگر مشاهد کنند، که واکنشی نسبت به اعمال آنها وجود ندارد علنا ً با مسلمانان وارد جنگ می‌شوند که این مسئله هزینه‌های زیادی را به آنان تحمیل خواهد کرد.
این متفکر حوزه دین در ادامه هدف اصلی غربی‌ها را از تولید چنین فیلم‌هایی اینگونه تبیین کرد: هدف اصلی آنان در سه محور تهدید اسلام، تضعیف اسلام و تست کردن اندیشه مسلمانان بررسی می‌شود که آیا می‌توانند با کم کردن حساسیت مسلمانان نسبت به این موضوع توهین‌های بیشتری را انجام دهند یا نه؟ خداوند در قرآن وعده داده است که حرکت جهان به سوی مصلحان و دین کامل اسلام است. پرنده تیز پرواز اسلام چون بال خود را گسترانده است و قصد دارد به همه نقاط جهان پرواز کند این تفکر را در ذهن دشمنان اسلام به وجود آورده است که باید این پرنده را زخمی کنند و در حالی که خداوند وعده داده است که خود دین اسلام را حفظ خواهد کرد.
ملکی در ادامه یادآور شد: قرآن کتابی است که متعلق به همه انسان‌هاست و هدایتگر همه انسان‌های زمین است. اگر بیگانگان توان درک مفاهیم اسلام را داشتند و می‌فهمیدند ما چه می‌گوییم حتماً از اسلام تبعیت می‌کردند. غرب قصد دارد تا با از بین بردن خرده فرهنگ‌ها و تبدیل کردن فرهنگ خود، جهان را به سمت دهکده جهانی با محوریت افکار خود هدایت کند تا منافعشان
به خطر نیفتد.
این کارشناس حوزه دین با تأکید بر منطق اسلام تصریح کرد: دین اسلام دینی است که منطق دارد و همه مباحث با عقل و استدلال در آن تحلیل می‌شود. اگر مباحث کلامی مسیح(ع) یا اعتقادات وهابیت و جبریون و دیگر اعتقادات رایج را با اعتقاد شیعه مقایسه کنیم به این نتیجه می‌رسیم که شیعه با منطق روبه‌روست و همین منطق شیعه دلیلی است بر رواج اسلام‌هراسی بین متفکران غربی که آنان را به تشویش و اضطراب واداشته است. در کشورهای غربی کسانی که اهل جستجو و مطالعه هستند به محض مطالعه صحیح و کشف مفاهیم شیعه با منطق و استدلال به دین اسلام روی می‌آورند و این همان چیزی است که غرب بویژه امریکا را به هراس انداخته است.

پایان مطلب/


شبکه ایران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.