منعی برای اشتغال بیمه شدگان در چند کارگاه وجود ندارد

۵ م دیماه ،

معاون مدیرکل امور فنی مستمری سازمان تامین اجتماعی از اصلاح محاسبه مستمری بیمه شدگان شاغل در دو کارگاه یا بیشتر بصورت همزمان خبر داد.

به گزارش واحد مرکزی خبر ،‌ بهروز کریمی با رد این موضوع که سوابق بیمه ای مازاد بیمه شدگان شاغل، در میزان مستمری آنان تاثیر ندارد، گفت: براساس قانون تامین اجتماعی هیچ منعی برای اشتغال بیمه شدگان در دو یا چندکارگاه وجود ندارد.
وی افزود: در صورتی که کارفرمایان حق بیمه این اشخاص را پرداخت کنند سازمان  تامین اجتماعی نیز مزایای پیش بینی شده را در زمان بازنشستگی می پردازد.
کریمی با بیان اینکه سازمان تامین اجتماعی مستمری بیمه شدگان را به نسبت سنواتی که حق بیمه پرداخت کرده اند، محاسبه می کند، گفت: برای مثال فردی که در کارگاه اصلی۳۰ سال سابقه خدمت دارد براساس دستمزد همان سال، مبلغ مستمری استحقاقی محاسبه می گردد.
وی دربارهٔ نحوه پرداخت حقوق کارگاه دوم گفت: در کارگاه دوم نیز مبلغ مستمری به میزان حق بیمه ای که طی سال های خدمت پرداخت شده است، محاسبه می گردد.
معاون مدیرکل امور فنی مستمری سازمان تامین اجتماعی با اشاره به روش پیشین محاسبه پرداخت مستمری بیمه شدگان افزود: در قبل دستمزد فرد در دو یا چندکارگاه را جمع می زدیم و بعد به کل سابقه بیمه شده تسری می دادیم که عدد بدست آمده غیرواقعی بود.
وی گفت: برای اینکه عدالت اجتماعی رعایت شود هرکسی به اندازه مشارکتی که در صندوق تامین اجتماعی داشته است، مستمری بازنشستگی دریافت می کند.


IRIBNews RSS TopNews
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.