منوچهر محمدی از شاه نشینان سینمای ایران گفت/گذشته سینما را زیر سؤال نبریم

گذشته سینمای ایران به معنای گذشته پس از انقلاب را منکر نشویم و ارزش هایی را که با بضاعت کم اتفاق افتاد تخطئه نکنیم.

به گزارشممتازنیوز، شب گذشته برنامه هفت در حالی به بررسی مسائل سینمای ایران پرداخت که به دلیل پخش مسابقه فوتبال با تأخیری یک ساعت و نیمه از شبکه سه سیما پخش شد.

در این برنامه مهدی فخیم زاده و پیام دهکردی به بررسی سیر بازیگری در سینمای ایران پرداختند.

در بخش دیگری از این برنامه منوچهر محمدی و شهریار بحرانی در میزگرد اخلاق در سینما به گفت و گو پرداختند.

محمدی در این میزگرد در پاسخ به سؤالی مبنی بر تعریف اخلاق گفت: آنچه که ما به عنوان اخلاق می شناسیم یک روش زندگی است که انسان بین رذائل و فضائل تفکیک قائل می شود.

وی در ادامه افزود: اگر بخواهیم این گفت و گو در پایان نتایج و ثمراتی داشته باشد و ناظر بر شرایط فعلی باشد؛ تصور می کنم که به طور قطع بینندگان این برنامه که جزء نخبگان و فرهیختگان جامعه هستند از بسیاری از این تعاریف بهتر از ما آگاه هستند و به آن ها عمل می کنند.

محمدی در ادامه افزود: من بارها اعلام کردم که سینمای ایران مولود انقلاب اسلامی است و ما در ۳۰ سال اخیر مجموعه سینمای نجیب و اخلاق گرایی داشتیم.

وی در ادامه افزود: بخش قابل توجهی از سینمای ما به مسائل اخلاقی می پردازد اما در چند سال اخیر ما شاهد این بودیم که اولین گام مدیریتی که در وزارت ارشاد مسئولیت امور سینمایی را به عهده گرفته است، نادیده گرفتن ۳۰ سال گذشته و زیر سؤال بردن آن بود.

بحرانی در ادامه افزود: در این مدت شاهد تولید فیلم های اخلاقی خوبی بودیم و این به خاطر فضای پاکی است که جمهوری اسلامی به وجود آورده است.

محمدی در ادامه با اشاره به جمع بندی از گفت و گو گفت: گذشته سینمای ایران به معنای گذشته پس از انقلاب را منکر نشویم و ارزش هایی را که با بضاعت کم اتفاق افتاد تخطئه نکنیم.

منوچهر محمدی ضمن سؤال از مجری برنامه در خصوص شاه نشینان سینمای ایران گفت: در این ۳۰ سال گذشته گفته شد که عده ای شاه نشینان سینمای ایران هستند؛ ولی من می خواهم بدانم منظور از این شاه نشینان فیلم ساز با تجربه است یا فیلم سازی که برای دولت فیلم می سازد.

محمدی در پایان گفت: من خواستار این هستم که اهل هنر را تکریم کنیم و اگر مشکلاتی وجود دارد نیمه پر لیوان را ببینیم./ی۲


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.