من هم خبرنگار هستم/جایگاه خبرنگاران بسیار ارزشمند است

فروردین ۱۴۰۳

سید مرتضی بختیاری وزیر دادگستری در آخرین نشست خبری خود با اصحاب رسانه گفت: خبرنگاران می‌توانند مشکلات جامعه را حل کنند چراکه با تمامی اقشار جامعه در ارتباط می باشند و این در حالی است که هیچ مسئولی چنین جایگاهی ندارد.

به گزارش خبرنگار حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران، “سیدمرتضی بختیاری” وزیر دادگستری دولت دهم در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت روز خبرنگار، اظهار داشت: خبرنگاران می‌توانند مشکلات جامعه را حل کنند چراکه در ارتباط با تمامی اقشار جامعه می باشند در حالی که هیچ مسئولی این چنین جایگاهی ندارد.

وی ادامه داد: دقت، صراحت، صداقت، شجاعت، آگاهی داشتن از مسائل حرفه‌ای، داشتن انگیزه قوی، تکیه به ارزش‌ها و هنجارهای جامعه، شکیبایی و آرامش، در محضر خدا بودن، شناخت مقتضات زمان، پایبندی به آرمان‌های امام و بصیرت از مهم‌ترین اصولی است که خبرنگاران باید آنها را رعایت کنند.

وزیر دادگستری با بیان اینکه دقت و صراحت جزو اخلاق حرفه‌ای خبرنگاران است، تصریح کرد: لایحه ‌جامعه رسانه‌ها در دولت تصویب شده اما هنوز به مجلس ارسال نشده است و امید می‌رود با تصویب این لایحه دقت و صراحت سرلوحه کار خبرنگاران قرار بگیرد.

بختیاری افزود: ما در شرایط تحریم و زمانی که اختلاف بین قوا ایجاد شد لطمه بسیاری خوردیم و در این مسئله نقش رسانه‌ها کم نبود چراکه اگر رسانه‌ها به این اختلافات دامن نمی‌زدند ما این‌گونه لطمه نمی‌خوردیم بلکه باید با بصیرت و امید به مردم اثر تحریم‌ها و مشکلات را در جامعه از بین ببریم همان گونه که مردم در ا نتخابات با بصیرت شرکت کرده و نشان دادند که مشکلات و تحریم‌ها هیچ اثری بر آنها ندارد.

این نشست بیشتر همانند یک گفتگو با وزیر دادگستری بود و به مسائل خبری اندیشیده نشد که وزیر دادگستری در حاشیه این نشست گفت: من نیز کارت خبرنگاری دارم اما تا کنون کار خبری نکرده‌ام ولی به خبرنگاران احترام می‌گذارم.

وی در پاسخ به اینکه چرا در بعضی از سفرها شما کلاه مشکی به سر می‌گذارید و قضیه آن چیست، گفت: من سینوزیت دارم و کلاه کاموایی مشکی به سر می‌گذارم و به آن عادت کرده‌ام.

بختیاری در پاسخ به انتقاد خبرنگاران مبنی بر پاسخگو نبودن وزارت دادگستری در بعضی از مسائل اظهار داشت: من دقت می‌کردم مباحثی را که در حوزه کاری من نبوده از من منتشر نشود چراکه من سخنگوی قوه قضاییه نیستم و اگر من سخنگو بودم خیلی راحت، مستند و برنامه با دوستان و خبرنگاران صحبت می‌کردم اما اکنون به عنوان وزیر مرزهایی را برای خود قائل بودم که همه مسائل را عنوان نکنم.

وی افزود: در چهار سال اخیر صدها مورد در وزارت دادگستری به وجود آمده که اگر اطلاع‌رسانی می‌شد تنها سبب تشدید اختلافات می‌شد.

وزیر دادگستری با تاکیدبراینکه وزارت دادگستری ظرفیت بسیار بالاتری دارد گفت: در وزارت دادگستری کارهای زیربنایی بسیار زیادی صورت گرفته و براساس بند ع ماده ۲۱۱ برنامه توسعه تصویب شده است که از ظرفیت وزارت دادگستری استفاده شده و تنها به عنوان رابط قوه قضاییه، مجریه و مقننه نباشد.

بختیاری با بیان اینکه هیچ وقت ملاحظه جایگاه و میز خود را نکرده‌ام خاطر نشان کرد: همواره برای مسائل جامعه تلاش کرده و هیچ گاه ملاحظه خود را نکرده‌ام و هفته آینده نیز خدمت آیت‌الله آملی لاریجانی رفته و نظر ایشان را برای پست بعدی خود جویا خواهم شد و در حال حاضر نیز مستشار دیوان عالی کشور هستم.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.