مهاجرانی: امسال ۶تیم مدعی قهرمانی هستند

 حرفهای حشمت مهاجرانی را در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری ورزش ایران، در ادامه می خوانید:

* لیگ امسال را چطور پیش بینی می کنید؟

– امسال حساسیت، انگیزه ها و سطح بازیها بالاتر از فصل قبل باشد. فقط ممکن است توقف مسابقات به دلیل بازیها و اردوهای تیم ملی مشکل ساز شود و تیمها مجبور شوند بدنسازی کنند اما به طور کلی تیمها خوب بسته شده اند. این مسایل باعث می شود سطح بازیها بالاتر برود و رقابت و انگیزه هم بیشتر شود چون نیروها بین تیمها تقسیم شده اند. قبلا یکی، ۲ تیم مدعی بودند امام الان ۶ تیم مدعی هستند و رقابتها فشرده تر می شود.،

* درباره قراردادهای میلیاردی بازیکنان که برای فصل جدید بسته شده چه نظری دارید؟

– از قدیم گفته اند تا نباشد چیزکی مردم نگویند چیزها. این ضرب المثل اینجا مصداق دارد. حتما چنین قراردادهایی هست و شک نکنید که سقف قرارداد رعایت نشده است. خود مسئولان فدراسیون هم این را می دانند اما مدرکی ندارند. معلوم است که باشگاهها مدرک دست فدراسیون نمی دهند چون آنقدر تجربه دارند که می دانند چطور قرارداد ببندند.

* کیفیت فنی بازیکنان هم در حد قراردادشان است؟

– این مبالغی که می گویند برای بازیکنان ما زیاد است چون بازیکن میلیاردی باید کیفیت میلیاردی هم داشته باشد. در حال حاضر ۸۰ درصد بودجه باشگاهها صرف خرید بازیکن می شود و بودجه ای برای آکادمی و تیمهای پایه نمی ماند. اگر در آکادمی سرمایه گذاری کنند می توانند ۳۰ درصد از بازیکنان تیم بزرگسال خودشان را از تیمهای پایه باشگاه تغذیه کنند اما چنین کاری نمی کنند. الان شاهد گردش بازیکنان بین تیمهای مختلف هستیم و کسی به بازیکنان جوان بها نمی دهد.

* این عدم توجه به دلیل فوتبال نتیجه گرا نیست؟

– چرا دقیقا همین طور است. همه دنبال نتیجه هستند چون مربی می داند اگر نتیجه نگیرد بیرونش می کنند. جلالی در فولاد جوانگرایی کرد اما این مساله دامن گیر خودش شد. همه در آینده می فهمند او درست کار کرد اما چون نتیجه نگرفت مجبور شد استعفا بدهد.


Varzesh3.com | ورزش ۳

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.