مهاجرانی: مدیران ورزش کشور باید در مورد برکناری کفاشیان نظر بدهند

۲۷ آبان ،

سرمربی سابق تیم ملی فوتبال کشورمان گفت: اتفاقات و ناکامی های هفته قبل فوتبال ما در تاریخ فوتبال ایران، بی سابقه بود.

حشمت مهاجرانی، سرمربی سابق تیم ملی فوتبال ایران در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: در هفته قبل، تیم ملی فوتسال نوجوانان و بزرگسالان ما شکست خوردند و نتایج بدی کسب کردند که چنین اتفاقی در تاریخ فوتبال ما بی سابقه بود؛ چون به یاد ندارم که در یک هفته فوتبال ما این همه ناکامی را تجربه کرده باشد.

وی افزود: هر ۳ اتفاق یعنی حذف تیم ملی فوتسال از مسابقات جهانی، حذف تیم ملی جوانان از مسابقات آسیایی و شکست تیم ملی بزرگسالان مقابل ازبکستان، ناگوار بود و جبران آن بسیار سخت است.

تیم های فوتسال و جوانان ما مدعی بودند، اما حذف شدند و نتوانستند به مراحل بالاتر برسند، هرچند که شایستگی رسیدن به نیمه نهایی و حتی فینال مسابقات را داشتند.
باخت تیم ملی مقابل ازبکستان هم تلخ بود. ما مقابل لبنان، کره جنوبی و ازبکستان روی ضربات ایستگاهی مشکل داشتیم و لبنان و ازبکستان از روی همین ضربات به ما گل زدند که نشان می دهد روی ضربات ایستگاهی ضعف داریم.

وی در ادامه گفت: این روزها می شنوم که بحث تشکیل مجمع فوق العاده فدراسیون فوتبال و برکناری کفاشیان مطرح شده است. برکناری کفاشیان دست من نیست و دست مسئولین ورزشی مملکت است و آنها هر تصمیمی که بگیرند، به نفع مصالح ملی است و نمی توانم در مورد آن نظر بدهم. من در مورد مسائل فنی می توانم صحبت کنم، اما بحث برکناری کفاشیان مدیریتی است و چون تخصصی در مورد مسائل مدیریتی ندارم، نمی توانم در این رابطه اظهارنظر کنم.

سرمربی سابق تیم ملی فوتبال کشورمان، اظهار داشت: الان موقع عوض کردن کی روش نیست. هرچند می شنویم که عده ای بحث کنار گذاشتن وی را مطرح می کنند، اما چون بازیکنان تیم ملی ما کی روش را باور دارند و همه آنها می گویند که کی روش مربی بزرگ و خوبی است، نباید وی را عوض کنیم. باور داشتن مربی توسط بازیکنان یک فاکتور مهم است و علاوه بر بازیکنان، در حال حاضر مردم و رسانه ها هم کی روش را باور دارند.

وی افزود: شکست ما مقابل لبنان یک اتفاق بود، اما خوشبختانه فاصله امتیازات نزدیک است و می توانیم این فاصله را جبران کنیم. پیش از بازی همه ما می دانستیم که ازبکستان تیم خوبی است. شکست مقابل ازبکستان فاجعه بود، چون کار ما را خیلی سخت کرد، اما می توانیم این فاصله کم را جبران کنیم.

مهاجرانی در پایان گفت: من به صعود تیم ملی کشورمان به جام جهانی امیدوار هستم. همه علاقمندان و اهالی فوتبال کشورمان، به صعود تیم ملی به جام جهانی امیدوار می باشند و فقط باید آرامش خودمان را حفظ کنیم و اتحاد و همبستگی داشته باشیم تا به جام جهانی صعود کنیم.

وی گفت: ما ۳ بازی سخت در پیش داریم، اما توانایی صعود به جام جهانی را داریم. بازی های ما در قطر و کره جنوبی خیلی سخت خواهد بود، اما چاره ای نداریم و باید با تمام توان بازی کنیم تا نتایج لازم را بگیریم. البته یک بازی خانگی هم مقابل لبنان داریم که باید این بازی را ببریم و با توجه به نتایجی که مقابل قطر و کره جنوبی کسب خواهیم کرد، راه صعودمان به جام جهانی را هموار کنیم./آق


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.