مهاجرت از استان های پرگرد وغبار افزایش یافت

فروردین ۱۴۰۳
ممتاز نیوز : رییس دبیرخانه منطقه ای مقابله با پدیده گرد وغبار سازمان حفاظت محیط زیست گفت: مهاجرت از استان های پرگرد و غبار افزایش یافته است ازاین رو دولت باید ازاستان ها و شهرهایی که تحت تاثیر این پدیده می باشند، حمایت کند.

به گزارش ممتاز نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست ؛ داریوش گل علیزاده اظهار داشت: عوامل مختلفی همچون توفان شن و گرد و غبار که نتیجه پدیده ریزگردهاست سبب تسریع مهاجرت در جنوب غرب و غرب کشور شده است بنابراین باید برای مهار ریزگردها با مشارکت کشورهای منطقه و در قالب برنامه منطقه ای و با همکاری سازمان ملل اقدام شود.

رییس دبیرخانه منطقه ای مقابله با پدیده گرد و غبار افزود: با یک برنامه ریزی پنج ساله منطقه ای و تامین اعتبارات مورد نیاز، بدون شک مشکل ریزگرد حل خواهد شد. تشکیل صندوق مالی مشترک منطقه ای با مشارکت کشورهای متاثر از گرد و غبار تاثیر به سزایی در حل این مشکل خواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد : هر کشوری باید مقداری اعتبار به این صندوق اختصاص دهد . پس از تصویب طرح جامع مقابله با گرد و غبار و خشکسالی، هرکشور می تواند هزینه اجرای این طرح را به این صندوق پرداخت کند.

رییس دبیرخانه منطقه ای مقابله با پدیده گرد و غبار گفت: ایران محورهایی همچون ایجاد سامانه سنجش، ‌هشدار و پیش آگاهی گرد وغبار،‌ ایجاد طرح مقابله با بیابان زایی و مقابله با آثار پدیده گرد وغبار، ‌حفظ و احیای تالاب ها، اکوسیستم های آبی، خشکی و حساس برای مقابله با پدیده گرد و غبار را به یونپ (برنامه محیط زیست سازمان ملل متحد ) پیشنهاد داد که بر این اساس هر کشوری باید کانون های بحرانی گرد و غبار خود را شناسایی و به یونپ اعلام کند.

وی گفت: طرح مقابله با پدیده گرد و غبار و طرح الزام دولت به حمایت از استان های تحت تاثیر گرد و غبار در مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی با حضور نمایندگان دستگاه های ذیربط بررسی شد. این طرح سپس برای بررسی بیشتر به کمیسیون کشاورزی ، آب و منابع طبیعی ارایه شد و قرار است به زودی در صحن علنی مجلس شورای اسلامی مطرح شود.

health Rss :salamatnews.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.