مهاجرت جوانان ناامید ننگی برای اروپا/ اوضاع بیکاری در قاره سبز اسفناک است

به گزارش خبرگزاری مهر، “مارتین شولتز” رئیس پارلمان اروپا در بخشی از گفتگو با روزنامه اتریشی اوضاع بیکاری در اروپا را اسفناک توصیف کرده و اظهار داشت: در حالی که ما ثروتمندترین قاره کره زمین هستیم مشاهده این مسئله که از برخی کشورهای عضو این اتحادیه جوانانی به دلیل اینکه هیچ امیدی به آینده ندارند مهاجرت می کنند یک رسوایی و ننگ برای اروپاست.

وی افزود: نمونه این جوانان را ما در اسپانیا می بینیم. بهترین نسل تحصیلکرده در این کشور در آمریکای لاتین به دنبال شغل می گردند و این بسیار تلخ و ناگوار است. بنابراین بسیار بجاست که ما هر چه سریعتر اقداماتی را برای مبارزه با بیکاری جوانان مد نظر قرار دهیم.

رئیس پارلمان اروپا در بخش دیگری از این گفتگو خاطر نشان کرد: بحران مدتهاست که در اروپا در حال شدت یافتن است. کاملا آشکار است که ما خیلی آهسته و کند عمل می کنیم. مسائل بسیاری پشت سر هم برای ما به وجود می آید. این به تشدید بحران در اروپا منجر شده است و در برخی کشورها نیز افزایش بیکاری را به همراه داشته است. در برخی کشورها هم به رکود اقتصادی منجر شده است.

وی همچنین اظهار داشت : شورای اروپایی یک ترکیب ناهمگن و نامتجانس است که هیچ وحدت و یکپارچگی در آن وجود ندارد و این یک مسئله است.

“مارتین شولز” در بخش دیگری از این گفتگو گفت:  ما باید با انسانها بحث کنیم و به آنها بگوییم که اروپای امروز درگیر مسائلی است و این مسائل را آشکارا روی میز قرار دهیم.

وی در بخش پایانی این مطلب بر لزوم اصلاحات گسترده در سایه همکاری و هماهنگی همه اعضای اتحادیه اروپا تاکید کرده و اظهار داشت: من باید بگویم که اروپا در شرایط خوبی قرار ندارد و ما نباید درباره آن زیبا سخن بگوییم. اما این اتحادیه نکات مثبتی را هم برای ما داشته است.
 


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.