مهارت‌های زندگی در حج، ۳هزار تومان

۳۰اردیبهشت،

به گزارش خبرآنلاین،حوزه نمایندگی ولی فقیه در امور حج و زیارت با انتشار یافتن کتابی، مهارت‌های زندگی در حج را آموزش می‌دهد. کتاب «مهارت‌های زندگی» در حج به قلم مسعود شکوهی در  ۹ فصل به رشته تحریر درآمده و نویسنده در آن کوشیده است تا به مهارت‌های مورد نیاز زائران از دیدگاه اسلام، روان‌شناسی و مراکز جهانی سلامت بپردازد.

توسعه زندگی، گستردگی روابط اجتماعی و پیچیدگی ارتباطات، نیازمند علومی خاص است. یکی از این دانش‌ها مهارت زندگی با دیگران است؛ مهارت‌هایی که زمینه سازگاری و رفتار مثبت و مفید را فراهم می‌آورند و فرد را قادر می‌سازند تا مسؤولیت‌های اجتماعی خود را بپذیرد و بدون آسیب‌رسانی به خود و دیگران، با خواسته‌ها، انتظارات و مشکلات روزانه به شکل مؤثری روبه‌رو شود.

ناشر در معرفی کتاب آورده است: «حج یکی از اتفاقهای مهم عبادی و معنوی در زندگی هر مسلمان است و برای بسیاری از کسانی که به حج می‌روند، معمولا تکرار نمی‌شود و تنها در طول عمرشان یک بار موفق به انجام دادن این مناسک می‌شوند. پس بسیار شایسته و ضروری است که فرد حاجی، تمام سعی و همت خود را به کار گیرد تا بهترین و بیشترین استفاده‌ها را از این فرصت ببرد. این نوشتار می‌کوشد چگونگی استفاده از مهارت‌های زندگی را در حج به تصویر بکشد تا از رهگذر مطالعه آن، حج پربارتری برای مسافران قبله فراهم شود، در این نوشتار بر مهارت‌های عام و خاص تکیه شده است. منظور از مهارت‌های عام زندگی، مهارت‌هایی می باشند که هر انسانی باید صرف‌نظر از موضوع حج، در زندگی روزمره از آنها بهره‌مند باشد، بدیهی است هر چه میزان این مهارت‌ها در فردی بالاتر باشد، بهره‌مندی و تأثیرپذیری او از حج نیز بیشتر خواهد بود.مهارت خودآگاهی، مهارت گوش دادن، مهارت ارتباط مؤثر، مهارت همدلی، مهارت مدیریت هیجانات، مهارت تصمیم‌گیری، مهارت‌های مقابله با مشکلات، مهارت حل مسأله و مهارت مدیریت زمان عنوان ۹ فصل این اثر است که ذیل هر کدام عنوان‌های دیگری به چشم می‌خورد.»
 

در فصل اول و ذیل عنوان تمرین‌های خودشناسی و پیش از بیان ۹ تمرین می‌خوانیم: «پیش‌نیاز ایجاد و تقویت تمام مهارت‌های زندگی، خودشناسی است. خودشناسی دقیق‌تر و کامل‌تر، می‌تواند به مهارت‌های بیشتر و بهتر بینجامد. پس باید تلاش و تمرین بیشتری در این زمینه انجام بگیرد.»

کتاب مهارت‌های زندگی در حج به قلم مسعود شکوهی در ۲۳۲ صفحه و قیمت سه هزار تومان از سوی مؤسسه فرهنگی هنری مشعر انتشار یافته است.

۶۰۶۰

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.