مهدی رحمانی:هدف “پنهان” نمایش خیانت نیست

۲۲ آبان ،

به گزارش تفسیری خبرنگار حوزه سینماممتازنیوز، نشست نقد و بررسی فیلم “پنهان” با حضور مهدی رحمانی کارگردان، مجید میرفخرایی طراح صحنه و لباس، مهرداد صدیقیان و فتانه ملک محمدی بازیگر، محمد باغبانی منتقد سینما، شب قبل در فرهنگسرای ارسباران برگزار شد.
در ابتدای نشست مهدی رحمانی، کارگردان در خصوص نحوه  دیالوگ نویسی در فیلم نامه گفت: فیلم نامه “پنهان” به طور مشترک با مهدی شیرزاد نوشته شده است و نوع دیالوگ نویسی آ‌ن مبتنی بر مفهوم خاصی است که با پیروی از فضای فیلم و شخصیت ها در قالب ایهام گفته شد.
وی ادامه داد: اینکه شبیه بودن لحن قصه با متن فیلم نامه را با هم ترجیح می‌دهم دنبال قصه هایی با گفتار عامیانه در فیلم نامه هایم بودم.
رحمانی ضمن اشاره به اینکه فیلم نامه “پنهان” مضمون خیانت نیست، عنوان کرد: با توجه به شخصیت قهرمان داستان (یلدا) سایر نقش در جهتی این شخصیت شکل می گیرد و شخصیت یلدا به سایر کاراکترها و  اتفاقات پیرامون خود معنا می دهد.
وی در پایان صحبتهایش خاطرنشان کرد: هدف من در این فیلم جذب مخاطب از طریق نشان دادن یک رابطه عاطفی نبود بلکه برای رنگ کردن و فرم بخشیدن به محتوای فیلم، این نوع از زندگی نمایش داده شد.
در ادامه مجید میرفخرایی، طراح صحنه و لباس فیلم پنهان در خصوص طراحی فضای فیلم عنوان کرد: طراحی فضای فیلم در خدمت شخصیت ها شکل گرفت و دکوراسیون آپارتمان در دو نوع فضای متفاوت که وجود خارجی ندارد طراحی شد.
وی ادامه داد: اولین باری است که از این گونه طراحی برای فضای یک فیلم و طراحی لباس شخصیت ها از کار خودم راضی هستم.
مهرداد صدیقیان بازیگر در خصوص کارگردانی مهدی رحمانی اظهار داشت: وقتی که متوجه میزان درک و فهم بالای کارگردان نسبت به اجتماع شدم و با پی بردن به شعور والای او تصمیم به همکاری با وی گرفتم.
در پایان محمد باغبانی منتقد سینما در خصوص فیلم “پنهان” گفت: فیلم “پنهان “جزء فیلم هایی است که به عنوان فیلم اجتماعی بعد از فیلم “درباره الی” ساخته شده است و تنها به یک قهرمان تک شخصیت اکتفا نمی‌کند.
وی ادامه داد: برخی از فیلم های اجتماعی با پیام مشخص و واقعی بر روی پرده سینما اجازه نمایش ندارند و نسبت به آنها نگاه سطحی وجود دارد.
باغبانی خاطرنشان کرد: مدل چیدمانی فیلم می‌توانست سخت تر ساخته شود و می‌توان همه شکل گیری اتفاقات فیلم را به رفتن مادر یلدا در ابتدای داستان نسبت داد.
گفتنی است، بنا به نقل از مجری در این نشست محسن علی اکبری تهیه کننده فیلم “پنهان” و آنا نعمتی قرار بود حضور داشته باشند که به دلایلی نتوانستند حاضر شوند./ی۲


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.