مهدی تاج توپ را به زمین کفاشیان انداخت / تاریخ پایان لیگ را ابلاغ کنید

گردآوری توسط گروه ورزش ممتازنیوز

ورزش > مدیریت ورزش – تاریخ اتمام لیگ برتر هنوز دغدغه مسئولان فدراسیون و تیم ملی فوتبال است.

به گزارش ممتاز؛ با مشخص شدن حریفان ایران در جام جهانی برزیل، حالا کادر فنی تیم ملی با خیال راحت تری می تواند برای جام جهانی برنامه ریزی کند. کارلوس کروش از مدت ها قبل گفته که باید بازیکنان تیم ملی را از فروردین ماه در اختیار داشته باشد تا بتواند با برگزاری اردوهای تدارکاتی، تیم ملی را برای مقابله با حریفان خود آماده کند. اما هنوز مشخص نیست که لیگ برتر در چه تاریخی به پایان خواهد رسید و این موضوع همچنان محل اختلاف مسئولان سازمان لیگ، باشگاه ها و کادر فنی تیم ملی است.
مهدی تاج رئیس سازمان لیگ در نامه ای که امروز منتشر کرده، از علی کفاشیان خواسته تا تکلیف لیگ برتر و جام حذفی را مشخص کند. در این نامه موارد اختلاف سازمان لیگ با کارلوس کروش ذکر شده اما با لحنی محترمانه نوشته شده است. تاج در بخشی از نامه نوشته: «پیرو مصوبه هیات رئیسه سازمان لیگ و برگزاری جلسات مکرر در رابطه با هماهنگی برگزاری مسابقات لیگ با روند آماده‌سازی تیم ملی جمهوری اسلامی ایران موارد ذیل جهت استحضار ایفاد می‌شود: ۱- اهتمام جدی این سازمان انجام تعاملات لازم با کادر فنی تیم ملی و ایجاد هماهنگی لازم در راه برگزاری لیگ برتر و جام حذفی در تمرین‌ها و مسابقات تیم ملی بوده و این امر را به عنوان یک تکلیف مبنای عمل خود قرار داده است. ۲- با توجه به برگزاری قرعه‌کشی مسابقات جام‌جهانی ۲۰۲۲ و از آنجا که سرمربی تیم ملی روند آماده‌سازی خوب برای تیم ملی را طلب نموده‌اند به منظور همکاری در روند فوق‌الذکر و ایجاد بستری مناسب برای انجام فعالیت‌های آماده‌سازی تیم ملی و به جهت فراهم‌سازی شرایطی که نتایج احتمالی متوجه فدراسیون و سازمان لیگ حرفه ای نباشد، برنامه‌های پیشنهادی زیر جهت بررسی و ابلاغ تصمیم‌های آن فدراسیون محترم تقدیم می‌گردد. الف) امکان برنامه‌ریزی مسابقات لیگ حرفه‌ای و اتمام آن تا بیست فروردین فراهم می‌باشد. ب) امکان برنامه‌ریزی و برگزاری مسابقات لیگ حرفه‌ای و حذفی با فاصله‌های کمتر که تا تاریخ ۲۸ اسفند ۹۲ مسابقات لیگ خاتمه یابد، فراهم می‌باشد.»
اتمام لیگ تا ۲۰ فروردین که در نامه تاج به آن اشاره شده، اختلاف اصلی سازمان لیگ با تیم ملی است اما تاج با انتشار یافتن این نامه، توپ را به زمین علی کفاشیان انداخته و از او خواسته در این رابطه تعیین تکلیف کند. گرچه رئیس سازمان لیگ گفته که امکان پایان لیگ تا ۲۰ فروردین وجود دارد اما اهالی فوتبال می دانند که تاج راضی به این اتفاق نیست. با این حال او از کفاشیان خواسته تا رسما تکلیف را روشن و تاریخ پایان لیگ را به سازمان لیگ ابلاغ کند.
تاج در نامه اش با لحنی ظریف از فدراسیون خواسته تعیین تکلیف کند تا ادامه مسابقات جام حذفی برگزار شود «یا اقدام دیگری را ابلاغ می‌نمایید؟» از طرفی تصمیم گیری در مورد «همراهی بازیکنان تیم ملی با تیم های باشگاهی در لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۲» هم به فدراسیون واگذار شده تا در این مورد تمام مسئولیت ها از دوش سازمان لیگ برداشته شود و باشگاه ها با فدراسیون فوتبال طرف شوند.
با این نامه سازمان لیگ تمام موارد اختلاف خود با تیم ملی را به روی دوش فدراسیون فوتبال گذاشت تا از این به بعد باشگاه ها با علی کفاشیان طرف باشند نه با مهدی تاج.
۴۳ ۴۳


RSS
ماخذ: خبر آنلاین
باز نشر: پایگاه اینترنتی خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.