مهدی طهماسبی: کودکان را نباید به نهی مطلق واداشت

بیان هر جمله و کلمه منفی و گاهی نهی مطلق، کودکان را از اجتماع والدین خود دور می سازد.

مهدی طهماسبی، کارگردان برنامه رادیویی ” دیروز تو، امروز من ” در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران گفت:  این برنامه شامل دو قطعه نمایشی با حضور بزرگانی چون “بیوک میرزایی” ، “فریبا متخصص” بود که هر دو از جذابیت شنیداری و بصری نیز برخوردار بود.
وی افزود: یکی از قطعه های نمایشی به خواسته کودکان و بی توجهی والدین می پردازد و بخش دیگر نمایش بیانگر آشتی یک زوج جوان توسط فرزند خود است.
وی با اشاره به چگونگی رفتار والدین با کودکان خود، اظهار داشت: از نظر روانشناسی نباید کودکان را به نهی مطلق واداشت به این دلیل که بیان هر جمله منفی ، مشکلات خاصی را به دنبال می آورد.
طهماسبی با توجه به همکاری بسیاری از ارگان ها، گفت: آموزش و پرورش، رسانه ملی و سازمان تبلیغات اسلامی همگی در جهت رشد کودک امروز گام برداشته اند.
این کارگردان اشاره کرد: بچه های امروز از زمان خودشان جلوتر هستند و باید در راستای شکوفایی استعداد های آنان شتافت.
طهماسبی با اشاره به جای خالی برنامه کودک در رادیو، تصریح کرد: متاسفانه جای خالی برنامه های کودک در شبکه های رادیویی احساس می شود که به زودی “شبکه کودک” راه اندازی خواهد شد.
این گوینده رادیو در خصوص سطح دانش عوامل برنامه ساز شبکه های رادیویی، گفت: خوشبختانه همه بچه های رادیو جز افراد تحصیلکرده و متخصص در زمینه های متفاوتی هستند.
وی خاطر نشان کرد: امیدواریم با توجه به نیازهای متفاوت جوانان و کودکان نسل امروز ، راه اندازی شبکه کودک بتواند کمک شایان توجهی را به این نسل کند./ص


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.