مهرزاد هویدا از طوطی و بازرگان می‌گوید

گردآوری توسط گروه موسیقی ممتازنیوز

گروه ˝همنوازان کارگاه موسیقی˝ به سرپرستی مهرزاد هویدا که اواسط آبان به صحنه رفتند قرار است بعد از ایام محرم و صفر در تهران به اجرای برنامه بپردازند.

مهرزاد هویدا، نوازنده در گفت و گو با خبرنگار موسیقی ممتاز نیوز گفت: گروه “همنوازان کارگاه موسیقی” ۹، ۱۰ و ۱۱ آبان در سالن سرای محله‌ی سازمان برنامه‌ی شمالی به اجرای برنامه پرداخت که به سبب استقبال مخاطبان از این کنسرت قرار است بعد از ایام محرم و صفر در تهران به اجرای برنامه بپردازیم.

این نوازنده در ادامه بیان کرد: در این کنسرت اثر “روایتی موسیقایی از حکایت طوطی و بازرگان” برای مخاطبان اجرا شد که ارکستر این اجرا متشکل از سنتور، نی، سازهای کوبه‌ای، دف، تنبک، دهل، انواع پرکاشن و… بود و سه راوی داستان طوطی و بازرگان را روایت می‌کردند که قرار است این اجرا برای بهمن ماه تمدید شود. همچنین در این کنسرت قطعاتی از اساتیدی چون استاد ابوالحسن‌ صبا، استاد علی‌اکبر‌ شهنازی و موسی‌ معروفی اجرا شد.

هویدا خاطرنشان کرد: در این کنسرت تصویر، شعر، نثر و موسیقی با یک دیگر ادغام شده بودند و این اثر تجربه‌ای حرفه‌ای برای یک گروه نیمه‌حرفه‌ای است، همچنین پس از برگزاری این کنسرت سالن‌های تابع شهرداری از ما خواستند تا این کنسرت را دوباره اجرا کنیم.

مهرزاد هویدا در ادامه افزود: متاسفانه هنرجویان توانایی شرکت در کنسرت گروه‌های موسیقی را ندارند و نمی‌توانند با گروه‌های مطرح موسیقی روی صحنه روند در نتیجه باید اجراهای مقدماتی را برای این هنرجویان در نظر بگیریم، همچنین هدف ما از برگزاری این کنسرت این است که نوازندگان بتوانند کار موسیقایی خود را محک بزنند.

این نوازنده گفت: همچنین توجه به جنبه‌ها و نکته‌های عرفانی در این اثر بسیار قابل اهمیت است که در آن تلاش شده با استفاده‌ همزمان از موسیقی و تصویر و ساخت اثری چندرسانه‌ای امکان دست‌یافتن مخاطبان به درکی ژرف‌تر فراهم آید.

پایان پیام/۴۶/ب


آخرین خبرها
منبع:هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.