مهره مبارک از انتخابات مصر حذف می شود؟

نویسنده و کارشناس سیاسی مصری تأکید کرد، اگر دادگاه قانون اساسی مصر قانون منع فعالیت سیاسی عناصر رژیم سابق را به رسمیت بشناسد، ” احمد شفیق ” آخرین نخست وزیر دوران مبارک از دور دوم انتخابات حذف خواهد شد.

” جمال الدین حسین ” روز جمعه در گفت و گو با شبکه العالم، عرصه سیاسی مصر را بسیار پر تنش توصیف کرد و گفت: شورای نظامی اصرار دارد طرحی که برای فرایند سیاسی در نظر گرفته است به طور کامل اجرا و قبل از ۳۰ ژوئن قدرت را به رییس جمهور منتخب واگذار کند، تا بتواند به ماموریت های راهبردی خود بپردازد.

وی افزود : پنج شنبه آینده یعنی ۱۴ ژوئن ، روزی تعیین کننده خواهد بود و مسیر روند سیاسی و دموکراسی در مصر را مشخص خواهد کرد.

جمال الدین اظهار داشت: در این روز دادگاه عالی قانون اساسی حکم خود را درباره قانون منع حضور عناصر رژیم سابق در صحنه سیاسی اعلام خواهد کرد.

جمال الدین با تاکید بر این که پیش بینی ها حاکی از حذف احمد شفیق از گردونه انتخابات است ، گفت : در چنین صورتی انتخابات با رقابت ۱۲ نامزد بار دیگر تکرار خواهد شد.

وی با بیان اینکه انتخابات و پیامدهای آن مردم مصر را خسته کرده است، بر ضرورت پیشبرد روند سیاسی و دموکراسی و اجتناب از پیامدهای پیش بینی نشده تاکید کرد و گفت : برخی تلاش دارند انقلاب را فراتر از قانون تلقی کنند این در حالی است که همه باید پیش از هر چیز بر حاکم شدن قانون و حفظ استقلال کشور پافشاری کنند.

جمال الدین حسین تاکید کرد : مردم مصر از حکم دادگاه درباره مبارک و همدستانش و به ویژه تبرئه معاونان وزیر کشور به شدت دچار سرخوردگی شدند، به همین سبب باید با استفاده از سازوکارهای قانونی و حقوقی، برای ابطال حکم آنها اقدام کرد.

۲۶۱۴۹

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.