مهر ماندگار سفر هوایی را برای همدان پایدار کرد

۱۸اردیبهشت،

به گزارش ایرنا کارشناسان بر این باورند که فرودگاهها از با ارزش ترین زیر ساخت های جوامع پیشرفته محسوب می شوند و به سبب برخورداری از پتانسیل های مختلف، در رشد اقتصادی کشور ها و کمک به ایجاد توسعه پایدار نقش مهمی دارند .

ارزش و اهمیت فرودگاه ها در دنیای امروز به حدی است که بعضی کارشناسان، فرودگاه ها را لوکوموتیو اقتصادی هر کشور توصیف می کنند و وجود فرودگاه های پررونق و کارآمد را عامل رشد اقتصادی و توسعه ی پایدار می دانند.

از همین رو مسئولان استان همدان اصلاح باند و گسترش فرودگاه همدان را در پروژه مهر ماندگار کشور گنجاندن تا توسعه استان شتاب بیشتری پیدا کند. با گسترش باند فرودگاه همدان امکان نشست و برخاست ایرباس ۶۰۰ ـ ۳۰۰ و بویینگ ۷۴۷ میسر می گردد.

بنا بر گفته مسئولان استان و فرودگاه، ۳۷۵۰ متر باند فرودگاه همدان، ترمیم و بازسازی شد که با بهره برداری از آن فرود هواپیما های فوکر، ام دی و هواپیما های متوسط با ظرفیت ۱۵۰ نفر فراهم شده است. بهسازی و تکمیل فرودگاه همدان تا پایان تیرماه به اتمام می رسد و انجام پروازهای حج و بین المللی از آن امکان پذیر خواهد بود.

یکی از اولین برکاتی که فرودگاه همدان برای استان به ارمغان آورد برقراری پروازهای مستقیم همدان به مشهد و بالعکس بود که با پشتیبانی مقام اول اجرایی استان محقق شد.

مدیرعامل شرکت سیاحتی علیصدر همدان در گفت و گو با ایرنا گفت: با حمایت های همه جانبه استاندار همدان یک شرکت بومی در استان توانست پروازهای مستقیم از همدان به مشهد را با امکانات بهتری برقرار کند.

حسن اسلامیان افزود: پیش از این شرکت های غیر بومی زائران حرم مطهر امام هشتم را از استان به مشهد مقدس اعزام می کردند که دیگر این امکان در داخل استان میسر است.

وی گفت: اگر مردم از این سرویس استقبال کنند پروازهایی دیگری نیز به شهرهای جنوبی استان برقرار خواهد شد.

مدیر فنی و داخلی شرکت خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی علیصدرمهر همدان در گفت و گو با ایرنا گفت: با توجه به ظرفیتی که با بازسازی فرودگاه همدان ایجاد شده است و ظرفیتی که توسط شرکت سیاحتی علیصدر در ایجاد پروازهای مستقیم به مشهد مقدس شکل گرفت دیگر نیازی نیست که همدانی ها از شهرهای دیگر برای پرواز به مشهد مقدس استفاده کنند.

آزاده حقایق ادامه داد: کرمانشاه در هفته چهار نوبت پرواز به مشهد دارد که همدان نیز از این ظرفیت استفاده می کرد ولی امروز به لطف مسئولان شرکت سیاحتی علیصدر و مقام اول اجرایی استان این ظرفیت در همدان ایجاد شده است.

وی گفت: انتظار ما از مردم همدان این است که با استقبال از این سفرها به ایجاد ظرفیت های بیشتر کمک کنند.

حقایق تأکید کرد: راه اندازی پروازهای مختلف به رغبت سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری در استان کمک شایانی می کند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان در گفت و گو با ایرنا گفت: در فرایند توسعه فراهم شدن زیر ساخت هایی چون فروگاه، جاده، راه آهن از اولویت های بستر پیشرفت محسوب می شوند و در این میان فرودگاه نقش ویژه ای بر عهده دارد.

علیرضا ایزدی با مثبت ارزیابی کردن برقراری پرواز مستقیم همدان به مشهد خاطر نشان کرد: این حرکت به عنوان گام اولیه بسیار مطلوب است و باید تلاش کرد که این پرواز پایدار باشد و پروازهای دیگری را نیز به استان بیاوریم و با ایجاد مرز هوایی برای همدان پروازهای خارجی را نیز برقرار نماییم.

وی گفت: برقراری سفرهای هوایی سبب تقویت تورها خواهد شد که این مسئله عامل بسیار مهمی در صنعت گردشگری محسوب می گردد.

ایزدی تأکید کرد: هر منطقه ای که دارای فرودگاه استاندارد، جاده و راه آهن مناسب باشد کمکی بزرگی به فضای حمل و نقل کرده و توسعه بهبود می یابد.

وی ادامه داد: اما فرودگاه از جایگاه ویژه ای برخوردار است و بار روانی مثبتی با خود همراه دارد به گونه ای که داشتن سفرهای هوایی نشان از توسعه یافتگی یک شهر دارد.

ایزدی تصریح کرد: کشورهایی که توسعه یافته می باشند در برنامه ریزی های کوتاه مدت و بلند مدت خود به طور ویژه ای به سفر هوایی نگاه می کنند و می گویند در نظر دارند که در فرودگاه هایشان دقیقه ای یک هواپیما بنشیند و این بار روانی سبب می گردد که کشو و یا شهر به هدف برای گردشگری و یا سرمایه گذاری تبدیل شود.

۵۵۱

انتهای پیام /*

Economic@irna.ir


www.irna.ir
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.