مهشید افشارزاده “یک حرکت نابجا” را می سازد

گردآوری توسط گروه فرهنگ و هنر ممتاز نیوز

مهشید افشارزاده کارگردان فیلم سینمایی “پنج ستاره” درباره تازه‌ترین فیلم خود به سوره سینما گفت: بخش‌هایی از داستانی که در «یک حرکت نابجا» اتفاق می‌افتد برگرفته از واقعیت زندگی یکی از نزدیکانم است که با ترفندهای دراماتیک ترکیب شده و با جنبه های نمایشی رنگ و بوی یک کار سینمایی را گرفته است تا علاوه بر بیان یک سری واقعیت‌ها بتواند در جذب مخاطب تاثیرگذار باشد.

مهشید افشارزاده

 این فیلمنامه بر خلاف «پنج ستاره» که زن را از بعد اجتماعی در موقعیت‌های مختلف نمایش می داد، در فضایی کاملا خانوادگی و در ارتباطش با سایر اعضا روایت می‌کند. وی افزود: در فیلم جدید کمتر صحنه های بیرونی مشاهده می کنیم و شاید آشپزخانه یکی از المان‌های اصلی قصه باشد که قطعا زنان ایرانی پیش زمینه ذهنی ملموسی از این فضا دارند. البته این فیلمنامه در بازنویسی تغییراتی خواهد داشت تا علاوه بر انتقال یک مفهوم بتواند در گیشه شرایط خوبی داشته باشد. من نوعی از سینما را دوست دارم که جنبه‌های هنری را مد نظر قرار می‌دهد، نگاهی هم به فروش دارد.

 اینکه کارگردان بخواهد تنها وجه هنری فیلم را در نظر داشته باشد برای سینما کافی نیست و هر دو جنبه باید برای فیلمساز دغدغه باشد. افشارزاده گفت: سعی کردم با نگاهی جامعه شناسانه به زندگی مردم ورود کنم و برخلاف کار قبلی مسایلی که زیر یک سقف می‌گذرد را محور کار قرار دهم. این فیلم کم بازیگر حول زندگی یک خانواده سه نفره می چرخد و نشان می دهد چرا بعضی آدم‌ها برای رسیدن به خواسته هایشان شریک زندگی انتخاب می کنند و طرف مقابل چگونه با انسانیت در برابر این خودخواهی‌ها واکنش نشان می‌دهد.

در نهایت قربانی اصلی این زندگی فرزندانی هستند که باید بار سنگین اشتباهات والدین را به دوش بکشند و مسیر سرنوشت خود را به سمتی دیگر سوق دهند.
وی افزود: تولید و اکران «پنج ستاره» با سختی هایی همراه بود که بیشتر آن نتیجه ناآگاهی منتقدان و برخی رسانه‌ها بود. امیدوارم در تجربه جدیدم این حاشیه ها از بین برود و فیلم را به خاطر آنچه که به بیننده منتقل می کند مورد قضاوت قرار دهند و مخاطب را درگیر اطلاعات نادرست نکنند

.:: سرویس فرهنگ و هنر ممتاز نیوز | اخبار ::.

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.