مهلت ارایه اظهارنامه مالیاتی عملکرد سال ۹۰ تمدید نمی شود

رییس کل سازمان امور مالیاتی با بیان اینکه مهلت ارایه اظهارنامه مالیاتی عملکرد سال ۱۳۹۰ تا پایان روز ۳۱ تیر ماه است و این زمان تمدید نمی شود، پیش بینی کرد که تعداد اظهارنامه ها در سال جاری از …

به گزارش سرویس اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه اخبار اقتصادی و دارایی (شادا)، علی عسکری با بیان اینکه براساس قانون مالیات های مستقیم ۳۱ تیرماه آخرین مهلت ارایه اظهار نامه مالیاتی است، افزود: اگر این روز مصادف با روز تعطیل باشد، مهلت ارایه اظهارنامه یک روز اضافه می شود در غیر این صورت این مهلت تمدید نمی شود.

به گفته ی وی ۳۱ تیر ماه سال جاری روز شنبه هفته آینده و روز کاری است و به همین دلیل امکان تمدید این مهلت وجود ندارد.

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی اظهار داشت: سازمان امور مالیاتی تا چهارشنبه هفته گذشته یک میلیون و ۹۱۶ هزار اظهارنامه الکترونیکی و چهار میلیون و ۵۰۰ هزار اظهارنامه از کل مشاغل مشمول بندهای الف ،ب، ج و مشاغل خودرو دریافت کرده است.

عسکری گفت: به طور تقریبی روزانه بیش از ۱۵۰ هزار اظهارنامه اشخاص حقیقی و حقوقی و ۱۰۰ هزار اظهارنامه مشاغل خودرو دریافت می شود که البته براساس تجربه سال های گذشته در روزهای پایانی ، میزان ارایه اظهارنامه بیشتر می شود.

وی بابیان اینکه سال گذشته چهار میلیون و ۵۰۰ هزار اظهارنامه دریافت شده است، اظهار داشت: با توجه به میزان استقبال در سال جاری پیش بینی می شود که بیش از ۵ میلیون اظهارنامه در سال جاری دریافت شود.

یادآور می شود: دریافت اظهارنامه مالیاتی سال ۱۳۹۰ از ۲۵ خرداد ماه امسال آغاز شده است و مودیان علاوه بر پایگاه اینترنتی سازمان امور مالیاتی می توانند به صورت حضوری اظهارنامه های مالیاتی را از ادارات مالیاتی دریافت و پس از تکمیل و مهر امضا ، آن را به صورت دستی یا با پست به همان ادارات تحویل دهند./س


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.