مهلت تسویه تسهیلات ارزی بانک‌ها تا پایان سال تمدید شد

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری اتاق تهران گفت: طبق مصوبه دولت مهلت تسویه اقساط معوق گیرندگان از حساب ارزی در بانک‌ها که ۲۴ مرداد ماه تمام شده بود، تا پایان سال تمدید شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، محمد مهدی رئیس زاده رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری اتاق بازرگانی تهران در چهل‌ و پنجمین جلسه نمایندگان گفت: طبق مصوبه دولت مهلت تسویه اقساط معوق گیرندگان از حساب ارزی در بانک‌ها که ۲۴ مرداد ماه تمام شده بود تا پایان سال تمدید شد.
 
وی افزود: در چهارم شهریور ماه دولت تصویب کرد که اقساط معوق گیرندگان از حساب ذخیره ارزی که مهلت قانونی آن بیست و چهارم مرداد ماه به پایان رسیده بود تا پایان آبان، بهمن و پایان سال ۹۳ تمدید شود تا بانک‌ها مجدد مشتری‌ها را گرفتار کنند.
 
رئیس زاده گفت: این موضوع دیروز دهم شهریور ماه در روزنامه رسمی به چاپ رسید.
 
وی تصریح کرد: بانک‌ها نباید بابت حساب معوقه ذخیره ارزی مشتریان را در لیست بدحسابان قرار دهند.  
 
رئیس کمیسیون سرمایه گذاری اتاق تهران خاطر نشان کرد: متاسفانه برخی از افراد و واردکنندگان که از حساب ذخیره ارزی استفاده کرده‌اند وقتی به بانک‌ها مراجعه می‌کنند، بانک می‌گوید باید مابه‌التفاوت نرخ ارز پرداخت شود تا امکان استفاده از تسهیلات فراهم شود.
 
رئیس زاده ادامه داد: امیدواریم  دستور العمل این مصوبه زودتر به شبکه بانکی ابلاغ شود تا مشکلات حل شود.
 
وی گفت: به دلیل تشدید تحریم ها بانک مرکزی شرایط ویژه ای داشت و سهم بانک‌های عامل را نپرداخته و از آنجایی که بانک باید سود سهامداران را بپردازد، بار مالی بر دوش مشتریان افتاد.
 
رئیس زاده با اشاره بر اینکه برخی وارد کنندگان و تجار، کالای خود را در بورس کالا به فروش رسانده‌اند افزود: پیشنهاد ما این است که در لایحه بودجه‌ سال آینده در بخش دیون مبلغی را پیش بینی کنند تا مشکلات زودتر حل شود.
 
وی تاکید کرد: زمانی نیز بحث ان سی داخلی در کشور مطرح شد که به دلیل پرونده سه هزار میلیاردی این بحث نیز متوقف ماند.
 
وی ادامه داد: هم اکنون کار به جایی رسیده است که بانک‌ها وثیقه مشتری را آزاد نمی‌کنند و می‌گویند باید مابه‌التفاوت نرخ ارز پرداخت شود که امیدواریم با تصمیمات مناسب این مشکلات به زودی حل شود.
 
انتهای پیام/

– .

باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.