مهلت ثبت نام دانشجویان انصرافی برای ادامه تحصیل تا ۱۵ شهریور تمدید شد

مدیرکل امور دانشجویان داخل وزارت علوم، تحقیقات و فناوری روز چهارشنبه به خبرنگار فرهنگی ایرنا گفت: از آنجا که فراخوان مجدد ما برای ثبت نام دانشجویان انصرافی متقاضی بازگشت به تحصیل در مردادماه صورت گرفت و این ایام با تعطیلی تابستانه بسیاری از دانشگاه ها همزمان بود دانشجویانی که برای گرفتن مدارک سوابق تحصیلی و بقیه امور مربوطه به دانشگاه ها مراجعه می کردند با مشکل مواجه شده و تقاضای تمدید مهلت ثبت نام داشتند.

‘مجتبی بذرافشان مقدم’ افزود: با تمدید صورت گرفته، متقاضیان تا ۱۵ شهریورماه فرصت دارند با مراجعه به سامانه خدمات آموزشی اداره کل امور دانشجویان داخل به نشانی http://www.msrt.ir/sites/ddstu/default.aspx پس از مطالعه دستورالعمل و اطلاعیه های مربوطه درصورت داشتن شرایط لازم برای ثبت تقاضای خود اقدام کنند.

وی از ثبت تقاضای حدود سه هزار نفر از دانشجویان انصرافی متقاضی بازگشت به تحصیل در سامانه خدمات آموزشی از ۷ مردادماه تاکنون خبر داد.

بذرافشان به اجرای ثبت نام آزمایشی ادامه تحصیل دانشجویان انصرافی در زمستان سال ۹۰ اشاره کرد و گفت: افرادی که در فراخوان قبلی نیز ثبت نام کرده و شرایط لازم را برای بازگشت به تحصیل داشتند باید در فراخوان جدید نیز شرکت کرده و ثبت نام خود را به انجام برسانند.

وی توضیح داد: در دستورالعمل جدید بازگشت به تحصیل دانشجویان انصرافی، متقاضیان با معدل ۱۰ به بالا و همچنین دانشجویانی که سال ورود به دانشگاه آنها بعد از ۱۳۵۴ باشد می توانند درخواست بازگشت به تحصیل بدهند.

بذرافشان ادامه داد: تطبیق واحدهایی که دانشجو در زمان تحصیل خود گذرانده به دوره جدیدی که قرار است در آن ادامه تحصیل بدهد دراختیار دانشگاه مقصد است و چنانچه دانشگاه مقصد، این واحدها را قبول داشته باشد دانشجو نیازی به گذراندن مجدد آنها نخواهد داشت.

وی تصریح کرد با توجه به اینکه در دستورالعمل های جدید، دانشجویان انصرافی از دهه ۵۰ و ۶۰ نیز می توانند تقاضای بازگشت به تحصیل بدهند و در این مدت، بسیاری از سرفصل ها و منابع درسی تغییرات اساسی داشته است ضوابطی برای معادل سازی واحدهای درسی درنظر گرفته شده است.

مدیرکل امور دانشجویان داخل درمورد زمان آغاز به تحصیل مجدد این دسته از دانشجویان نیز گفت: با توجه به تمدید مهلت ثبت نام، امکان تحصیل این دانشجویان در ترم مهر وجود ندارد و کلاس درس آنها از بهمن ماه آغاز خواهد شد.

براساس دستورالعمل بازگشت به تحصیل دانشجویان انصرافی، امکان ادامه تحصیل دانشجویان منصرف از تحصیل دانشگاه های دولتی در مقاطع کاردانی، کارشناسی ناپیوسته و پیوسته که دارای شرایط لازم هستند در دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی غیردولتی، دانشگاه پیام نور و دانشگاه جامع علمی کاربردی فراهم خواهد شد.

به گفته مدیرکل امور دانشجویان داخل، دانشجویان انصرافی نمی توانند برای همان دانشگاه هایی که قبلا در آنها تحصیل می کردند تقاضای ادامه تحصیل بدهند و باید در تقاضانامه خود دانشگاههای پیام نور، جامع علمی کاربردی، موسسات آموزش عالی غیردولتی غیرانتفاعی و دانشگاه آزاد اسلامی را به ترتیب اولویت برای ادامه تحصیل انتخاب کنند.

بذرافشان تاکید کرد: امکان تغییر رشته نیز برای دانشجویان انصرافی متقاضی بازگشت به تحصیل وجود ندارد و باید در همان رشته قبلی خود ادامه تحصیل دهند.

وی نداشتن هیچگونه مشکل نظام وظیفه برای داوطلبان مرد، عدم اخراج آموزشی و یا انضباطی توسط دانشگاه محل تحصیل و عدم صدور و اخذ مدرک حتی پایین تر از مقطع تحصیلی که پذیرفته شده اند را به عنوان دیگر شرایط ادامه تحصیل متقاضیان انصرافی ذکر کرد.

فراهنگ**۱۰۵۵**۱۵۸۸

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۶۷۷۲۵


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.