مهمانپرست: امروز قدرت رسانه‌ها عامل مهمی در سیاست خارجی کشورهاست

۸فروردین ۱۳،

سخنگو و رییس مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه‌ای وزارت امور خارجه گفت: غرب تلاش می‌کند با تبلیغات رسانه‌ای بر ما فشار وارد کند، چراکه امروز افکار عمومی سیاست‌های خارجی کشورها را تعیین می‌کند.

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) به بلاروس، رامین مهمانپرست در سفر خود به همراه هیات رسانه‌ای ایرانی ضمن ملاقات با رییس رادیو و تلویزیون دولتی بلاروس، با مدیرکل خبرها تلویزیون این کشور نیز دیدار و دربارهٔ گسترش همکاری‌های رسانه‌ای طرفین گفت‌وگو کرد.

معون مدیرکل رادیو و تلویزیون بلاروس با اشاره به سفر خود به ایران و ساخت سه فیلم در این رابطه، گفت: ایران کشوری با سابقه تاریخی گسترده است.

وی ادامه داد: رادیو و تلویزیون ایران و بلاروس می‌توانند همکاری‌های بسیاری با یکدیگر داشته باشند. برای مثال در بخش‌های خبری ما، خبرها بسیاری به ایران اختصاص دارد، چراکه مردم ما علاقه دارند از وضعیت این کشور مطلع شوند.

مهمانپرست نیز با بیان اینکه “با همکاری رسانه‌ها می‌توانیم به زنجیره قدرت‌های سلطه‌گر پایان دهیم”، گفت: خوشبختانه ما در دورانی زندگی می‌کنیم که افکار عمومی تعیین‌کننده سیاست خارجی کشورهاست.

به گزارش ایسنا، مهمانپرست و هیات رسانه‌ای همراه وی، بعدازظهر جمعه از کتابخانه ملی جمهوری بلاروس نیز دیدار کردند. گفته می‌شود این کتابخانه یکی از بزرگترین کتابخانه‌های دنیاست که در بیست و چهار طبقه ساخته شده است و بیش از هشتاد هزار جلد کتاب نفیس در آن نگهداری می‌شود.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.