مهمانپرست با وزیر امور خارجه ارمنستان دیدار کرد

ایران > سیاست‌خارجی
رامین مهمانپرست سخنگو و رییس مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه ای وزارت امور خارجه روز چهارشنبه با ˈادوارد نعلبندیانˈ وزیر امور خارجه ارمنستان ملاقات کرد.

به گزارش خبرنگار اعزامی ایرنا، در این دیدار در خصوص روابط دوجانبه، فعالیت های صلح آمیز هسته ای کشورمان و بحران های منطقه ای گفت وگو شد.

مهمانپرست ضمن تبریک برگزاری انتخابات ریاست جمهوری ارمنستان، روابط دو کشور به ویژه در سطح سیاسی را بسیار خوب توصیف کرد و افزود: باید تلاش کنیم همکاری‌های اقتصادی و تجاری نیز به سطح روابط خوب سیاسی ارتقا یابد.

وی، همکاری‌های منطقه‌ای را برای ایجاد ثبات در منطقه بسیار موثر دانست و آن را مناسب ترین راه برای حل مشکلات منطقه ذکر کرد.

سخنگوی وزارت خارجه کشورمان اظهار داشت: شرایط اقتصادی ایران و ارمنستان دارای ظرفیت‌های مناسبی برای افزایش سطح روابط تجاری و خدمات فنی و مهندسی است و باید با تسهیل در حضور و فعالیت‌های تجار و شرکت‌های فنی مهندسی از آن حمایت کرد.

مهمان پرست همچنین با تشریح ساختار تازه وزارت امور خارجه کشورمان بر اهمیت جایگاه دیپلماسی عمومی تأکید کرد.

وی، توجه به افکار عمومی را در جهت دهی و تحقق اهداف سیاسی خارجی کشورها بسیار تعیین کننده دانست و افزود: باید افکار عمومی در جریان واقعیات کشورهایمان قرار دهیم و از فرهنگ و استقلالمان دفاع کنیم.

رئیس مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه ای وزارت خارجه، همکاری رسانه‌های دو کشور، تبادل هیأت‌های خبرنگاری، انجام مصاحبه‌های اختصاصی با مقامات کشورها و نیز تبادل مستقیم خبرها را از عوامل تحکیم کننده روابط دو جانبه ذکر کرد و از برنامه ریزی در این خصوص به عنوان محور گفت وگوها یاد کرد.

مهمانپرست، همکاری های علمی، دانشگاهی، فرهنگی، هنری، ورزشی و توجه و تأکید بر ایجاد تسهیلات در راستای رفت و آمد مردم دو کشور را از دیگر اقدامات مؤثر در راستای ارتقای روابط بر شمرد.

در این دیدار سخنگوی وزارت خارجه کشورمان ضمن ارایه توضیحاتی در خصوص فعالیت‌های صلح آمیز هسته‌ای با توجه به مذاکرات ۱+۵ در آلماتی، وزیر خارجه ارمنستان را در جریان آخرین تحولات قرار داد.

وی همچنین به بحران سوریه اشاره و تأکید کرد: سیاست جمهوری اسلامی ایران توقف درگیری ها و برگزاری انتخابات آزاد در راستای احقاق حقوق مردم سوریه بدون دخالت کشورهای خارجی است.

در این دیدار وزیر امور خارجه ارمنستان نیز با اشاره به دیدار هفته آینده دکتر صالحی از ایروان به منظور شرکت در مراسم تحلیف ریاست جمهوری گفت: در روابط دو کشور تحولات مناسبی در جریان است و این امر از طریق سفرهای متقابل دو کشور صورت می‌پذیرد.

ادوارد نعلبندیان تأکید کرد: کشورش داشتن روابطی مبتنی بر احترام متقابل با ایران را از اولویت های سیاست خارجی خود می داند.

وزیر خارجه ارمنستان با ابراز خوشبینی از مذاکرات آلماتی اظهار داشت: علاقه مندیم موضوع هسته‌ای ایران از راه گفت وگو و به شکل مسالمت آمیز حل و فصل شود.

وی همچنین برقراری ثبات در منطقه از جمله سوریه از اهداف سیاست خارجی ارمنستان ذکر کرد.


RSS
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.