مهمان‌های ناخوانده؛ همچنان پرفروش بعد از ۴۷ سال

۱۸اردیبهشت،

پرفروش‌ترین کتاب‌های کانون در نمایشگاه کتاب معرفی شد

“مهمان‌های ناخوانده” اولین کتابی که توسط انتشار یافتنات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سال ۱۳۴۵ به چاپ رسیده است هم‌چنان در میان پرفروش‌ترین کتاب‌های عرضه شده توسط کانون در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران قرار دارد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، این اثر خاطره‌انگیز نوشته فریده فرجام پس از ۴۷ سال که از انتشار یافتن آن می‌گذرد تاکنون ۱۹ بار تجدید چاپ شده و حق نشر آن به بعضی کشورها نیز فروخته شده است اما نکته جالب توجه این که در شش روز اول بیست و  ششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با ۱۸۰ نسخه به فروش رفته در رتبه‌ی سوم آمار فروش کتاب‌های کانون در این نمایشگاه قرار گرفت.

در همین حال بر اساس آمار ارایه شده از سوی مدیریت فروش و بازرگانی کانون در همین مدت کتاب‌های بازی با انگشت‌ها با ۱۸۹ جلد  و اسرار آفرینش با ۱۸۲ جلد جایگاه اول و دوم این جدول را به خود اختصاص داده‌اند. رمان طنز «جزیره بی‌تربیت‌ها» نوشته شهرام شفیعی نیز پس از «مهمان‌های ناخوانده» در جایگاه چهارم قرار گرفته است.
«بازی با انگشت‌ها» سروده مصطفی رحمان‌دوست است با تصویرگری هاله لادن اثری است شاد ونشاط‌آور برای کودکان و ترانه‌های آن، قصه‌های منظوم بسیار کوتاهی می باشند که بزرگ‌ترها به کمک انگشتان دست برای کودکان می‌گویند و در این قالب، شعر، ترانه و  بازی و نمایش درهم آمیخته شده است.
بر اساس این گزارش رمان‌‌های نوجوان امروز هم – که نزدیک به ۵۰ عنوان آن در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران عرضه شده – با استقبال خوب بازدیدکنندگان روبرو شده است.
 از میان این آثار آرزوی سوم مصطفی خرامان با ۵۵ نسخه، «آلبود دردسر» هادی خورشاهیان ۵۱ ، «بازگشت هرداد» فریبا کلهر ۵۰، «جزیره» داریوش عابدی ۴۷ و «دلقک» هدی حدادی با ۴۶ نسخه در میان پرفروش‌ترین رمان‌های نوجوان امروز کانون در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران قرار گرفته‌اند.
گفتنی است؛ بیست وششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران تا ۲۱ اردیبهشت برپا خواهد بود. /ص


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.