مهمان‌پرست:دیواربی‌اعتمادی ملت ایران به دولت آمریکادر پرتو احترام به حقوق‌شان کوتاه می‌شود

به گزارش تفسیری ممتازنیوز به نقل از خبر گزاری ایسنا در تاریخ ۵ شنبه ۱۸ آبان ۹۱،

DSC_7018.jpg

سخنگوی وزارت امورخارجه کشورمان در واکنش به اعلام نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری در آمریکا بر سیاست اصولی جمهوری اسلامی ایران مبنی بر احترام به رای مردم تاکید نمود.

به گزارش تفسیری خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) رامین مهمان‌پرست پیام رای مردم آمریکا در انتخابات اخیر ریاست جمهوری در این کشور را پرهیز از سیاست‌های افراطی و مطالبه وعده‌های داده شده مبنی بر تغییر اصولی در سیاست‌های نادرست و رویکردهای پرهزینه یکجانبه‌گرایانه و لزوم توجه به وضعیت داخلی آمریکا و معیشت مردم دانست .

سخنگوی وزارت امورخارجه افزود: واقعیت این است که افکار عمومی در جهان اسلام و خاورمیانه همچنان منتظر تحقق وعده‌های رییس‌جمهور آمریکا بوده و تنها اتخاذ رویکرد تازهی مبنی بر عدم دخالت در امور کشورهای منطقه را سبب احیاء بخشی از اعتبار از دست رفته آمریکا نزد ملت‌های منطقه می‌داند.

مهمان‌پرست تاکید نمود: جمهوری اسلامی ایران در طول ۳۳ ساله قبل روسای جمهور مختلف آمریکا از هردو حزب را با اقدامات خصمانه مختلف آنها علیه منافع ملت خود تجربه نموده و معتقد است دیوار بی اعتمادی ملت ایران به دولت آمریکا فقط می‌تواند در پرتو احترام به اراده و حقوق ملت ایران و بازنگری اساسی و عملی در سیاست های نادرست قبل دولت آمریکا کوتاه گردد و هر نوع ارزیابی از وعده ًتغییر ً، صرفاً بر اساس سیاست عینی و عملکرد مقامات آمریکا صورت خواهد پذیرفت .

سخنگوی وزارت امورخارجه خاطر نشان ساخت: تعامل در جهتی تقویت صلح و ثبات جهانی و رفاه ملت‌ها از مبانی ثابت سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران بوده و در این چارچوب از نیات و ایده‌های صادقانه کشورهای علاقمند به تعامل سازنده با جمهوری اسلامی ایران استقبال نموده است. َ

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.