مهمان‌پرست: آماده همکاری وسیع با رسانه‌های مستقل جهان هستیم

به گزارش تفسیری ممتازنیوز iبه نقل از خبر گزاری ایسنا در تاریخ ۵شنبه ۱۱م آبان ۹۱،

Multimedia_pics_1389_12_Fpolitic_30-2.jpg

رییس مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه‌ای و سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان با میهمانان دومین اجلاس اتحادیه مطبوعات و خبرگزاری‌های جهان اسلام و خبرنگاران بخش بین‌الملل نمایشگاه بین‌المللی مطبوعات و خبرگزاری‌ها دیدار و گفت‌وگو نمود.

به گزارش تفسیری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) رامین مهمان‌پرست در این دیدار که با حضور جمعی از مدیران مسئول، سردبیران و خبرنگاران ارشد بخش بین‌الملل رسانه‌های گروهی خارجی در وزارت امور خارجه انجام شد، ضمن خیر مقدم iبه اصحاب مطبوعات و رسانه‌های خارجی و میهمانان نمایشگاه بین‌المللی مطبوعات بر اهمیت نقش رسانه‌های مستقل برای کمک نمودن iبه اینکه صدای کشورهای مستقل و مسلمان iبه اطلاع افکار عمومی برسد، تاکید نمود.

وی با اشاره iبه استفاده قدرت‌های استکباری از ابزار رسانه برای مشروعیت بخشیدن iبه اهداف و منافع نامشروع خود با iبه دست گرفتن مدیریت افکار عمومی، ادامه داد: متاسفانه این قدرت‌ها در روند پیگیری منافع نامشروع خود با iبه کارگیری شبکه‌های قدرتمند زنجیره‌ای چهره کشورهای مستقل را نزد افکار عمومی در جهتی منافع و اهداف خود ترسیم و مخدوش می‌کنند و با کمک رسانه‌ها اقدامات خود را برای مردم توجیه می‌کنند.

وی ادامه داد: همان‌طورکه همگان بر آن واقفند، دنیای امروز با میزان تاثیرگذاری بر افکار عمومی می‌تواند بر اهداف خود نزدیک شود.

سخنگوی وزارت خارجه گفت: قدرت‌های بزرگ برای اعمال سیاست‌های خود تلاش می‌کنند تا چهره کشورها در افکار عمومی جهان را متناسب با منافع قدرت‌ها دگرگون نمایند و آن را در جهت خواسته‌های خود نمایش دهند.

مهمان‌پرست افزود: قدرت‌های استکباری در ابتدای هر کاری با در دست‌گیری فضای رسانه‌ای زمینه مناسبی را برای اقدامات خود ایجاد می‌کنند و اقدامات خلاف خود را توجیه می‌کنند. امروز ما برای اینکه با این جریان رسانه‌ای مقابله کنیم و صدای ملت‌ها را iبه گوش جهان برسانیم، نیازمند تقویت ارتباط رسانه‌های خود هستیم تا حقایق را بدون نیاز iبه کشور ثالث مبادله کنیم.

وی بر ضرورت همبستگی و تعامل و همکاری رسانه‌های کشورهای مستقل در کنار یکدیگر برای بیان واقعیت‌ کشورهای خود برای افکار عمومی جهان و مقابله با این هجمه سنگین تبلیغاتی تاکید نمود و یادآور شد: کشور ما آمادگی همکاری وسیع با رسانه‌های مستقل و مختلف در جهان را داراست و حضور شما خبرنگاران بین‌المللی و حرکت موثر شما برای ما ارزشمند است؛ البته باید همه تلاش خود را برای توسعه و گسترش کمی و کیفی همکاری خود در چارچوب اتحادیه بین‌المللی خبرنگاران و مطبوعات جهان اسلام و نمایشگاه بین‌المللی مطبوعات و خبرگزاری‌ها iبه کار گیریم و iبه یک جریان موثر برای ایجاد نظم جهانی برای دفاع از حقوق ملت‌ها تبدیل شویم.

سخنگوی وزارت امو خارجه در ادامه این نشست که بیش از دو ساعت iبه طول انجامید، iبه سوالات متعدد خبرنگاران رسانه‌های مختلف بین‌المللی درباره مسائل مهم مرتبط با سیاست و روابط خارجی جمهوری اسلامی ایران و تحولات مهم منطقه‌ای و بین‌المللی پاسخ گفت.

به گزارش تفسیری ایسنا،‌ در ابتدای این نشست محمد‌ناصر حقیقت، سرپرست اداره کل رسانه‌های خارجی معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد iبه معرفی کشورهای شرکت‌کننده پرداخت و با ارائه گزارش تفسیریی از فضای خوب دومین اجلاس اتحادیه بین‌المللی مطبوعات و خبرگزاری‌های جهان اسلام از مشارکت خوب رسانه‌های داخلی و iبه ویژه خارجی در نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی مطبوعات تقدیر نمود.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.