مهمان‌پرست با رئیس دانشگاه سلطان قابوس عمان دیدار کرد

۲۱م اسفند ،

سخنگوی دستگاه دیپلماسی کشورمان صبح امروز با رئیس دانشگاه سلطان قابوس عمان دیدار کرد.

به گزارش حوزه سیاست خارجیممتازنیوز، رامین مهمان‌پرست سخنگوی دستگاه دیپلماسی کشورمان صبح امروز در مسقط با علی البیمانی رئیس دانشگاه سلطان قابوس عمان دیدار و گفتگو کرد.

مهمان‌پرست در این دیدار ضمن تشریح ابعاد گسترده و متنوع فعالیت‌ها و پیشرفت‌های علمی و پژوهشی در دانشگاه‌ها و مراکز علمی و تحقیقاتی کشورمان گفت: پایه و اساس رشد، پیشرفت و استقلال هر کشوری در سایه تسلط و فراگیری جوانان آن به علوم و فنون جدید محقق می‌شود و خوشبختانه دانشمندان جوان ایرانی در سال‌های اخیر به موفقیت‌های بسیار چشمگیری در دستیابی به فناوریهای جدید در عرصه‌های مختلف دست یافته‌اند.

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان همکاری‌های علمی و دانشگاهی را یکی از ظرفیت‌های بسیار خوب دو کشور ایران و عمان برای توسعه روابط عنوان و بر آمادگی و زمینه مناسب این همکاری‌ها بین دانشگاه‌های مختلف کشورمان با دانشگاه عمان در زمینه‌های تبادل استاد و دانشجو، انجام پروژه‌های تحقیقاتی مشترک، برگزاری دوره‌های کوتاه مدت آموزشی و نیز تورهای دانشجویی و پذیرش متقابل دانشجویان بورسیه در رشته‌های مورد نیاز تاکید کرد.

علی البیمانی رئیس دانشگاه سلطان قابوس عمان نیز در این دیدار از سطح بالای علمی دانشگاه‌های ایران تمجید کرد و با اشاره به همکاری‌های موجود بین دانشگاه سلطان قابوس با دانشگاه شیراز آمادگی این دانشگاه را برای توسعه همکاری‌های علمی، تحقیقاتی و تبادل استاد، دانشجو و برگزاری دوره‌های آموزشی و تورهای دانشجویی اعلام کرد.

گفتنی است؛ سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در ادامه از بخش‌های مختلف دانشگاه سلطان قابوس از جمله کتابخانه مرکزی و مراکز فرهنگی و مطالعاتی این دانشگاه بازدید کرد.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.