مهمان‌پرست با وزیر کانون‌های ارمنی خارج از کشور ارمنستان دیدار کرد

۱۴فروردین۱۳،

رامین مهما‌ن‌پرست، سخنگو و رییس مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه‌یی وزارت خارجه با خانم هاکوپیان، وزیر امور ارامنه خارجه از کشور ارمنستان دیدار کرد.

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به ایروان، در این ملاقات دربارهٔ وضعیت همکاری‌های دوجانبه و تحولات منطقه‌یی تبادل نظر شد.

مهمان‌پرست در این دیدار با تشریح جایگاه مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه‌یی وزارت امور خارجه اظهار کرد: هدف ما استفاده از همه ظرفیت‌های رسانه‌یی، فرهنگی، دانشگاهی، ورزشی، علمی، تحقیقاتی و گردشگری به منظور تقویت روابط دو کشور در تمامی ابعاد است.

او روابط سیاسی دو کشور در سطحی بسیار خوب اعلام کرد و ضمن برشمردن ویژگی‌های تاریخی ایران اظهار کرد: وجود اقشار مختلف مردم با زبان و دین و فرهنگ‌های متنوع در ایران بخشی از تاریخ ملت بزرگ ما بوده و در این میان ایرانی‌های ارمنی نیز جایگاه ویژه‌ای دارند.

مهمان‌پرست گفت: زبان و دین بخشی از نقاط اشتراک‌ مردم ایران با ارمنستان است که می‌تواند عامل مهمی در تحکیم روابط دو کشور باشد.

سخنگوی وزارت خارجه ایران یکی از راه‌های ایجاد ثبات و امنیت در منطقه را همکاری‌های چندجانبه اعلام و بر آمادگی کشورمان برای توسعه این همکاری‌ها تاکید کرد.

در ادامه این دیدار خانم هاکوپیان نیز گفت: ارامنه ایران جایگاه ویژه‌ای در روابط ایران و ارمنستان داشتند و در واقع شیرین‌ترین بخش روابط دو کشور می باشند.

او با ابراز خرسندی از سیاست‌های دولت ایران و آزادی عمل اقلیت‌های دینی از جمله ارامنه به منظور حفظ اماکن مقدس و دین و زبان آنان تقدیر کرد.

وی بر اشتراک نظر دو کشور در راستای برقراری صلح و ثبات در منطقه تاکید و از همکاری‌های مستقیم رسانه‌یی و تبادل هیات‌های مختلف در این زمینه به منظور آشنایی از دیدگاه‌های دوطرف، نمایش و تهیه فیلم‌های مستند از اماکن تاریخی دو کشور، همکاری‌ها در زمینه گردشگری و آموزش زبان فارسی و ارمنی استقبال کرد.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.