مهمترین عناوین خبری روز سه شنبه گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران

۰۷م آذر ،

بیانات رهبر معظم انقلاب در جمع مسئولان نیروی دریایی، سفر هیئت پارلمانی به میانمار، دیدار جبهه اصلاح‌طلبان با سید حسن خمینی، ورود انتخاباتی شورای هماهنگی اصلاحات، تصمیم آمریکا برای لغو کنفرانس خاورمیانه عاری ازسلاح هسته‌ای و بهره‌برداری ۱۰۰ درصدی از میادین مشترک نفت و گاز از مهمترین عناوین خبری روز(سه‌شنبه) گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران بود.

به گزارش گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران مهمترین عناوین خبری روز سه‌شنبه به این شرح است:

اگر یک‌پنجم مهر ماندگار در میادین نفت و گاز سرمایه‌گذاری می‌شد، قادر به بهره‌برداری ۱۰۰ درصدی بودیم
عضو کمیسیون انرژی گفت: اگر یک پنجم سرمایه‌گذاری که در مهر ماندگار صورت گرفته در میادین نفت و گاز انجام می‌شد، اکنون شاهد بهره‌برداری ۱۰۰ درصدی از میادین مشترک بودیم.

آیا جنایات آمریکا و اسرائیل در غزه نقض حقوق بشر نیست؟!/ اظهارات احمد شهید غرض‌ورزی علیه جمهوری اسلامی است
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گزارش اخیر احمد شهید را نوعی بزرگنمایی در راستای تخریب نظام جمهوری اسلامی دانست.

دولت میانمار با سفر هیئت پارلمانی ایران به این کشور موافقت کرد
نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی ضمن اعلام خبر موافقت دولت میانمار با سفر هیئت پارلمانی ایران به این کشور، گفت: در این سفر مسئولانی از جمعیت هلال‌احمر و کمیته امداد امام‌خمینی (ره) نیز حضور خواهند داشت.

احتمال از سرگیری فعالیت‌های “ائتلاف آبادگران” از سوی مهدی چمران
ائتلاف آبادگران همان ائتلافی‌ است که توانست در دومین انتخابات شوراهای شهر، هفتمین انتخابات مجلس شورای اسلامی و نهمین انتخابات ریاست جمهوری با اعتماد عمومی ملت ایران رو به رو شود و پیروز میدان رقابت باشد.

دیدار جبهه اصلاح‌طلبان با سید حسن خمینی به هفته آینده موکول شد
سخنگوی جبهه اصلاح‌طلبان گفت: دیدار جبهه اصلاح‌طلبان با حجت‌الاسلام و المسلیمن سید حسن خمینی که قرار بود اواخر این هفته برگزار شود به اواخر هفته آتی موکول شد.

انتخابات سال آتی، انتخاباتی سه قطبی با حضور دولت/تلاش جامعه اسلامی مهندسین برای عدم تصمیم‌گیری به صورت مستقل
دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین گفت: به نظرم انتخابات آینده سه قطبی خواهد بود و در یک قطب آن دولت قرار دارد که بدون کاندیداها و بی‌نظر نخواهد بود و به احتمال بسیار از یک فرد حمایت می‌کند.

ورود انتخاباتی شورای هماهنگی اصلاحات با رویکردی جدید
عضو شورای هماهنگی اصلاحات گفت: روزهای پر خبر شورای هماهنگی اصلاحات در راه است.

اتفاقات بزرگی در سال آینده رخ می‌دهد/ بسیج ظرفیت پایان‌ناپذیر قدرت دفاعی و هجومی ایران
دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا گفت: اتفاقات بزرگی در سال آینده رخ می‌دهد که فهم و درک عموم ملت و بسیج از وقایع سیاسی بین‌المللی، منطقه‌ای و ملی و تصمیم و انتخاب صحیح آنها برای گذار از این پیچ تاریخی تعیین‌کننده است.

قابلیت‌های بی‌نظیر بسیج در عرصه‌های مختلف
جانشین معاونت عملیات نیروی زمینی سپاه تاثیرگذاری و قابلیت‌های بسیج در عرصه‌های مختلف را بی‌نظیر توصیف کرد و افزود: سپاه و بسیج در تمامی عرصه‌های مأموریتی خود همواره به قولی که داده‌اند عمل کرده‌اند.

رژیم صهیونیستی تنها مانع ایجاد خاورمیانه عاری از سلاح هسته‌ای است
سخنگوی وزارت خارجه کشورمان با ابراز تأسف از مخالفت آمریکا با برگزاری کنفرانس خاورمیانه عاری از سلاح هسته‌ای در هلسینکی، رژیم صهیونیستی را تنها مانع ایجاد خاورمیانه عاری از سلاح هسته‌ای خواند.

ایهود باراک چرا و به کجا می‌رود؟
اعلام تقریبا ناگهانی خبر بازنشستگی از جانب ایهود باراک وزیر جنگ اسراییل، نشان‌دهنده آن است که در پشت صحنه دولت نتانیاهو بویژه مناسبات آن با آمریکا، ماجراهای عمیقی در حال وقوع است.

لزوم تغییر در ساز و کار تصمیم‌گیری شورای امنیت سازمان ملل
سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل متحد در نیویورک به عنوان رییس گروه کشورهای عدم تعهد در سازمان ملل بر لزوم توجه به نظرات کشورهای غیر عضو شورای امنیت به ویژه کشورهایی که منافع آن‌ها بطور مستقیم تحت تاثیر تصمیمات این شورا قرار می گیرد، تاکید کرد.

تصمیم آمریکا برای لغو کنفرانس خاورمیانه عاری ازسلاح هسته‌ای نقض آشکار ان‌پی‌تی است
نماینده ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با انتقاد شدید از تصمیم آمریکا برای لغو کنفرانس خاورمیانه عاری از تسلیحات هسته‌ای این اقدام را نقض آشکار پیمان منع اشاعه تسلیحات هسته‌ای (ان. پی.تی) خواند.

استفاده از ظرفیت‌های عمومی و داخل سازمانی و هم‌افزایی میان دستگاه‌های نظارتی
رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت: اگر چه سازمان بازرسی کل کشور از لحاظ بودجه، امکانات و پرسنل دارای محدودیت است اما بنای ما بر این بوده است که از ظرفیت‌های عمومی و داخل سازمانی و همچنین هم‌افزایی میان دستگاه‌های نظارتی به عنوان عاملی در جهت تقویت امر نظارت و کارکردهای سازمان بازرسی کل کشور استفاده کنیم.

اوضاع منطقه و جهان به خوبی دست برتر جمهوری اسلامی را نشان می‌دهد
رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار فرمانده و مسئولان نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی با اشاره به اهداف بلند جمهوری اسلامی ایران و موفقیت‌های پی در پی نظام اسلامی در دستیابی به این اهداف خاطرنشان کردند: نگاه به اوضاع منطقه و جهان به خوبی دست برتر جمهوری اسلامی را در این تحولات نشان می‌دهد.
انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.