مهم‌ترین دلیل کاهش جریان ادرار در آقایان بزرگی پروستات است

نوشته شده در تاریخ ۲۴/آذر/ – ۱۰:۴۲ و در سرویس اخبار پزشکی ممتاز نیوز

یک فوق تخصص اورولوژی:

خبرگزاری : یک فوق تخصص اورولوژی به مهم‌ترین دلایل کاهش جریان ادرار در آقایان پرداخت و گفت: کاهش جریان ادرار یک شبه اتفاق نمی‌افتد و هر زمان که افراد متوجه این مساله شدند باید سریعا برای بررسی بیشتر و علت‌یابی به پزشک مراجعه کنند.

دکتر محمدرضا صفری‌ نژاد درباره کاهش جریان ادرار در آقایان گفت: کاهش جریان ادرار در آقایان می‌تواند به دلایل مختلفی ایجاد شود که مهم‌ترین آن بزرگ شدن پروستات است که در سنین بالای ۵۰ سال دیده می‌شود.

وی افزود: تنگی مجرای ادرار یکی دیگر از دلایل بروز این مساله در آقایان است که ممکن است بر اثر وارد شدن ضربه، افتادن از بلندی، ابتلا به عفونت‌های مجرای ادرار و… ایجاد شود و مانع از تخلیه صحیح ادرار شود.

این استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ابتلا به بیماری‌های مثانه را یکی دیگر از دلایل کاهش جریان ادرار در آقایان دانست و گفت: زمانی که مثانه به هر دلیلی از جمله ابتلای فرد به دیابت‌های طولانی مدت دچار اختلال شود نمی‌تواند منقبض شود و این مشکل موجب کاهش جریان ادرار می‌شود.

به گفته وی؛ مصرف برخی داروها نیز موجب کاهش انقباض مثانه و در نتیجه افت جریان ادرار می‌شود.

این فوق تخصص اورولوژی در ادامه یادآور شد: وجود عفونت مجاری ادرار، ابتلای فرد به سنگ کلیه، بیماری‌هایی مانند ام‌اس که بر روی سیستم عصبی تاثیر می‌گذارند، وارد شدن ضربه به نخاع و … از دیگر دلایل ابتلای آقایان به کاهش جریان ادرار است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: کاهش جریان ادرار یک شبه اتفاق نمی‌افتد و هر زمان که افراد متوجه این مساله شدند باید سریعا برای بررسی بیشتر و علت‌یابی به پزشک مراجعه کنند.

انتهای پیام/

خبرگزاری آنا – پزشکی
باز نشر: سایت خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.