مهم‌ترین وظیفه نماز جمعه اشاعه فرهنگ اسلامی بین مخاطبان است

۲۱ آبان ،

forootan .1 (22 of 24).jpg

معاون امور استان‌های شورای سیاستگذاری ائمه جمعه گفت: مهم‌ترین وظیفه نماز جمعه به‌عنوان برنامه سیاسی و عبادی اشاعه فرهنگ اسلامی بین مخاطبان است.

به گزارش تفسیری خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه زنجان، حجت‌الاسلام عبدالعلی ابراهیمی روز شنبه در دومین همایش تخصصی معاونت‌های فرهنگی ستاد نماز جمعه کشور اظهار کرد: اجرای سیاست‌های تبیین شده از سوی امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری سبب ثابت قدمی اعضای ستاد اقامه نماز جمعه شده است.

وی بر ضرورت استفاده از ظرفیت‌ها و امکانات موجود برای توسعه فعالیت‌های نماز جمعه تاکید کرد و گفت: اجرای برنامه‌های فرهنگی تاثیرگذار از دغدغه‌های این ستاد است و اولویت امور نیز توسعه این برنامه‌ها و تدوین آن برای اقشار مختلف جامعه است.

ابراهیمی با تاکید بر تاسی همه اشخاص از فرمایشات مقام معظم رهبری در زمینه اتحاد و انسجام، ابراز کرد: در این رابطه باید از ظرفیت‌های مختلف موجود در ارگان‌های مختلف نیز بهره برد.

وی با اشاره به این‌که «تعامل و همکاری بین دستگاه‌های فرهنگی از ضروریات محسوب می‌شود» افزود: باید دستگاه‌های فرهنگی با تعامل و همکاری سبب اجرای برنامه‌های فرهنگی تاثیرگذار شوند.

معاون امور استان‌های شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه بر ضرورت توجه معاونت‌های فرهنگی به تقویت برنامه‌های فرهنگی تاکید کرد و گفت: باید با احساس خودباوری و امیدواری در مسیر حرکت رو به جلو، فرهنگ معنوی جامعه افزایش یابد.

استاندار زنجان نیز در این جلسه گفت: با توجه به فضا و ظرفیت بالای فرهنگی نماز جمعه نیاز به برنامه‌ریزی داریم تا از این شرایط به نحو مطلوب بهره‌مند شویم.

محمد رئوفی‌نژاد با بیان این مطلب، اظهار کرد: خوشبختانه به برکت انقلاب اسلامی پس از گذشت ۳۳ سال از این رخداد بزرگ تاریخی این فریضه ارزشمند درهمه نقاط کشور برگزار می‌شود و مردم حضور چشمگیری در آن دارند.

وی تصریح کرد: یکی از آسیب‌هایی که در حال حاضر با آن مواجه هستیم عدم برنامه‌ریزی مناسب برای استفاده از ظرفیت بالای نماز جماعت و جمعه است و برنامه‌هایی هم که اجرا می‌شود جذابیت چندانی برای مخاطب ندارد.

نماینده دولت در استان زنجان با اشاره به این‌که «نماز جمعه باید محلی برای جذب اشخاصی که از جایگاه و اهمیت آن در پیشبرد اهداف جامعه اسلامی آگاه می باشند و می‌توانند در جامعه نقش موثری ایفا کنند، باشد» گفت: مسوولان امر باید در این رابطه به‌طور جدی وارد عمل شوند.

همچنین رییس شورای هماهنگی ائمه جمعه استان زنجان گفت: ۵۰ درصد اعضای ستاد نماز جمعه استان زنجان را جوانان تشکیل می‌دهند.

حجت‌الاسلام رضا موسوی اظهار کرد: در حال حاضر ۹۰۰ نفر به عنوان اعضای ستاد نماز جمعه استان فعالیت می‌کنند.

وی با بیان این‌که «۶۰۰ نفر از اعضای این ستاد را آقایان تشکیل می‌دهند» خاطرنشان کرد: ۳۰۰ نفر نیز از بانوان در این حوزه فعالیت می‌کند.

رییس شورای هماهنگی ائمه جمعه استان زنجان با اشاره به این‌که «۶۰ درصد اعضای ستاد نماز جمعه استان نیروی جوان می باشند» یادآور شد: ۵۰ درصد اعضا حاوی مدارک لیسانس و بالاتر می باشند.

وی با بیان این‌که «۳۰ درصد اعضای این ستاد دیپلم و فوق دیپلم می باشند» افزود: ۱۰ درصد اعضاء را نیروهای حوزوی تشکیل می‌دهند.

موسوی با اشاره به این‌که «۱۰ درصد اعضای ستاد نماز جمعه استان زیر دیپلم می باشند» تصریح کرد: همکاری و مساعدت اعضا سبب برگزاری برنامه‌های مطلوب در این حوزه شده است.

وی از برگزاری جلسات شورای هماهنگی نماز جمعه استان خبر داد و گفت: این جلسات هر ۱۵ روز یکبار برگزار می‌شود.

رییس شورای هماهنگی ائمه جمعه استان زنجان با اشاره به برگزاری همایش‌های استانی شورای هماهنگی ائمه جمعه استان افزود: به صورت فصلی این همایش‌ها با حضور ائمه جمعه سراسر استان برگزار می‌شود.

وی با بیان این‌که «نماز وحدت‌بخش جمعه در ۱۴ شهر استان زنجان برگزار می‌شود» افزود: استقبال مردم از نماز جمعه مطلوب است.

موسوی با اشاره به برگزاری دومین همایش تخصصی معاونت‌های فرهنگی ستادهای نماز جمعه کشور در زنجان خاطرنشان کرد: این همایش با حضور ۱۲ استان در زنجان برگزار شده است.

وی با بیان این‌که «برگزاری چنین همایش‌هایی در توسعه فعالیت‌های ستاد موثر است» افزود: برنامه‌ریزی لازم برای برگزاری مطلوب این همایش انجام شده است.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.